OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.
Diarienummer: 2022/016745
Vill du arbeta med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden och som bidrar till en bättre arbetsmiljö, färre olyckor och tillbud för alla som arbetar i Sverige? Då kan detta vara något för dig! Vi söker nu en verksamhetsutvecklare till vår stab vid avdelningen för juridik i Solna.
Arbetsmiljöverket har regeringens och riksdagens uppdrag att se till att arbetsmiljön uppfyller de krav som finns i arbetsmiljölagen om att alla ska ha en bra och utvecklande arbetsmiljö. Vi tar fram juridiskt bindande föreskrifter, inspekterar arbetsställen och sprider information om arbetsmiljöregler. Vår vision är att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet.
Ditt nya arbete
Du är placerad på avdelningens stab tillsammans med två verksamhetsutvecklare, en avdelningscontroller och en administratör med ett gemensamt uppdrag att stödja avdelningsledningen i såväl löpande uppgifter som i att driva utvecklingsarbete. Staben har också en samordnande funktion. Dina arbetsuppgifter är varierade och rollen bred, men med gemensam nämnare att bidra till utveckling av verksamhet och arbetssätt med avdelningens uppdrag som grund. Avdelningens verksamhetsområden har starka beroenden till andra avdelningar, så goda samarbeten är en framgångsfaktor.
Dina arbetsuppgifter kan handla om:
uppdrag inom det inspektionsjuridiska verksamhetsområdet och inom verksamhetsområdet informationshantering,
att bidra till utveckling av myndighetens begreppskatalog,
att bidra i förändringsarbete runt fysisk posthantering,
att bidra i olika myndighetsövergripande digitaliserings- och utvecklingsinsatser.
I tjänsten kan också andra på staben förekommande arbetsuppgifter och uppdrag att ingå. Du ska, som medarbetare på staben och med en helhetssyn på enhetens gemensamma uppdrag vilja bidra till dina kollegors ansvarsområden.
Kvalifikationskrav
Du ska ha:
högskoleutbildning om 120 gamla respektive 180 nya högskolepoäng eller annan utbildning tillsammans med relevant arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
dokumenterad erfarenhet av att leda utvecklings- eller digitaliseringsprojekt inom staten
kunskap och erfarenhet av att effektivisera informationsflöden och processer
vana att leda work-shops och facilitera möten
För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du är en person som drivs av att förstå och analysera utmaningar i verksamheter, att identifiera utvecklingsbehov samt har förmåga att driva och genomföra förändring. Vi tror att du är kreativ, innovativ och att du gärna vill testa nya arbetssätt och metoder. Du har förmåga att se och intresse av att se digitaliseringens möjligheter och är bra på att kommunicera hur digitalisering kan stödja och utveckla verksamheter.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.
Det är meriterande om du har:
erfarenhet från utvecklingsarbete inom tillsynsverksamhet
erfarenhet från arbete med förändringsledning
erfarenhet från arbete med metodutveckling
Mer om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och är för närvarande placerad på Svetsarvägen 12 i Solna. Vi har individuell lönesättning och tillämpar provanställning om 6 månader. Läs mer om vad vi erbjuder på vår hemsida av.se/arbeta hos oss.
Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.
Om du har frågor
Frågor om anställningen besvaras av rekryterande chef Lena Hector. Fackliga kontaktpersoner är för SACO Stefan Lennartsson, för ST Marita Jonsson och för SEKO Jenny Bengtsson. Samtliga nås via vår växel, tel: 010-730 90 00
Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Välkommen med din ansökan senast den 17 april 2022
Ansök genom att klicka på länken nedan.
Om avdelningen
Avdelningen för juridik svarar för stöd inom det juridiska området till Arbetsmiljöverkets avdelningar och till verksledningen för att dessa rättssäkert och effektivt ska kunna utföra sin myndighetsutövning och uppnå myndighetens mål. I uppgifterna ingår att biträda med juridisk kompetens i beredning av ärenden, förslag till föreskrifter och att ge ut verkets författningssamling. Avdelningen för verkets talan i domstol, handlägger klagomålsärenden om verkets myndighetsutövning, ärenden från EU-kommissionen, arbetstidsärenden och tillståndsärenden. Avdelningen svarar för registratur och dokumenthantering och handlägger begäran om att få ta del av allmänna handlingar.