OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och vidareutveckla en myndighet som arbetar med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden? Vår vision är att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet.
Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.
Dnr 2023/047158
Vill du vara med och utveckla Arbetsmiljöverket som arbetar med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden? Då är vi nyfikna på att få veta mer om dig.
Vi söker en verksamhetsutvecklare till stabsenheten på avdelningen för inspektion med placering på något av våra kontor i landet.
Ditt nya arbete
Enheten för avdelningsstab inspektion har uppdraget att stödja avdelningsledningen såväl när det gäller det löpande arbetet som utvecklingsarbetet och har en samordnande funktion gentemot myndighetens övriga avdelningar.
Huvudinriktningen i rollen är att medverka i verksamhetsutveckling och förvaltningsuppdrag med utgångspunkt i avdelningens uppdrag. Det görs genom att leda, samordna och genomföra uppdrag eller projekt. Uppdragen är av olika karaktär, t ex internt utvecklingsarbete, regeringsuppdrag eller remisser som hanteras av staben.
Andra vanligt förekommande uppgifter på staben är inriktade på planering, uppföljning, utredningar, beredningar inför beslut, arbete och ledning i projekt och processer i syfte att utveckla verksamheten med avdelningens uppdrag som grund.
Din bakgrund- krav:
• Högskoleutbildning minst 120 p gamla högskolepoäng eller 180 p nya högskolepoäng eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Mycket goda kunskaper i MS Office
• Mycket goda språkkunskaper i svenska, såväl muntligt som skriftligt.
Som person ser vi att du lyckas i rollen om du är analytisk, har ett flexibelt förhållningssätt, är kommunikativ och gillar att samarbeta.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Meriterande
• Erfarenhet av projektledning
• Erfarenhet av att arbeta med verksamhetsutveckling
• Erfarenhet av juridiskt arbete
• Erfarenhet av arbetsuppgifter profilerade mot metodutveckling och/eller kvalitetssäkring
• Erfarenhet av att arbeta med kompetensförsörjning
Mer om oss och om rollen
Rollen är placerad på avdelningsstaben vid inspektionsavdelningen. Staben består av sex kunniga och engagerade medarbetare.
Mer information om vår avdelning finner du på www.av.se/om-oss/avdelningsbeskrivning.
Anställningen är en tillsvidareanställning med placeringsort på något av våra kontor i landet, beroende på din geografiska placering. Vi tillämpar individuell lönesättning och provanställning på sex månader.
Hos oss får du bidra i arbetet att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet. Vi har ett hybridarbetssätt som innebär att vi på våra kontor har både aktivitetsbaserat och fasta arbetsplatser. Du kan också jobba på distans. Vi strävar efter att alla medarbetare ska ha balans mellan jobb, fritid och ha en hållbar arbetsmiljö därför har vi flexibla arbetstider eller vi tillämpar en förtroendearbetstid och ger möjlighet till distansarbete.
Mer om oss och våra förmåner finner du på https://www.av.se/om-oss/Jobba-hos-oss/vara-formaner-och-villkor/.
Så rekryterar vi
Vår rekryteringsprocess grundar sig på kompetens och vi kommer därför att använda oss av en så kallad kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra denna process och därmed motverka diskriminering. Därför ber vi dig att svara på ett antal urvalsfrågor när du registrerar din ansökan och bifogar ditt CV.
Intervjuer planeras att ske från v.41.
För dig med skyddade personuppgifter vill Arbetsmiljöverket erbjuda en så säker ansökningsprocess som möjligt. Du bör inte ansöka digitalt eller genom mejl. Vi ber vi dig att kontakta Avdelningen för HR som kommer att guida dig vidare för en säker ansökningsprocess, telefon: 010-730 90 00.
Vi tycker att det är viktigt att även du får göra din bedömning av oss och därför välkomnar vi alla frågor före såväl som under rekryteringsprocessen. Kontakta rekryterande chef Peter Burman. Fackliga kontaktpersoner är Adam Jansson för Saco, Marita Jonsson för ST samt Jenny Bengtsson för Seko. Samtliga nås via Arbetsmiljöverkets växel 010-730 90 00.
Välkommen med din ansökan senast den 27 september 2023!