Verksamhetsutvecklare till Arvsfondsavdelningen på Kammarkollegiet

Verksamhetsutvecklare till Arvsfondsavdelningen på Kammarkollegiet

Arbetsbeskrivning

Lockas du av tanken på att arbeta i en verksamhet med ett tydligt socialt engagemang med en förmåga att göra skillnad? Har du erfarenhet av utvecklingsarbete? Då ska du läsa vidare!

Allmänna arvsfonden finansierar varje år hundratals viktiga utvecklingsprojekt i civilsamhället. Vi finansierar fleråriga projekt av och med våra fyra målgrupper barn, ungdomar, personer med funktionsnedsättning och äldre över 65 år och byggnationer i syfte att förändra och förbättra livet för fondens målgrupper. Exempel på verksamheter som har startat eller byggts upp som arvsfondsprojekt är färdtjänst, personlig assistans, five-a-side fotboll, mötesplatser för äldre, Glada Hudik-teatern, Cirkus Cirkör, Friends och Självmordslinjen. 

Arvsfondsavdelningen på Kammarkollegiet är idag uppdelad i fyra enheter. Arvsenheten som företräder Allmänna arvsfonden när den är arvinge eller testamentstagare. Projektenheterna 1 och 2 samt stöd- och uppföljningsenheten bereder projektansökningar inför beslut av Arvsfondsdelegationen. Enheterna är också kanslistöd åt Arvsfondsdelegationen. Förutom fördelning av medel bedriver avdelningen även uppföljnings- och utvärderingsarbete och en omfattande kommunikationsverksamhet.

Arbetsbeskrivning 
Verksamheten är inne i en expansiv fas och vi ska under kommande år öka fördelningen av stöd till Sveriges ideella föreningar. För att uppnå det behöver vi effektivisera våra processer genom ökad digitalisering, förbättrat systemstöd och internt utvecklingsarbete.

Du tillhör en av projektenheterna och kommer tillsammans med en annan verksamhetsutvecklare utgöra en utvecklingsfunktion som jobbar med hela Arvsfondsdelegationens kanslistöd. Ni har ett nära samarbete med Kammarkollegiets Utvecklingskontor, IT, registratur och andra funktioner inom Kammarkollegiet, liksom med externa leverantörer.

Du deltar i det myndighetsgemensamma utvecklingsarbetet kring ärendehanteringssystem, e-tjänster, robotisering, datalager. På avdelningen arbetar du med processer, arbetssätt, riktlinjer, rutiner. Du föreslår och genomför olika typer av effektiviseringar, stora som små. Du driver egna projekt och initiativ och fungerar också som stöd åt andra. Ena dagen jobbar du med en liten administrativ förändring och nästa dag deltar du i ett myndighetsövergripande projekt. Du trivs med båda delar och ser det utvecklande med hur det stora hänger ihop med det lilla.

Som verksamhetsutvecklare jobbar du i en komplex verksamhet med både interna och externa intressenter. För att nå önskat resultat behöver du ha en gedigen erfarenhet av att arbeta med utvecklings- och förbättringsarbete och trivas i en verksamhetsnära roll.

Vi är en prestigelös arbetsplats och tror på att vi är bäst tillsammans. Hos oss har du stora möjligheter att driva processer inom ditt område framåt, och disponera din tid efter vad arbetet kräver. Tjänsten bjuder också på en stimulerande miljö med utrymme för fördjupning, reflektion och verksamhetsutveckling tillsammans med engagerade kollegor.

Är du vår nya kollega? 
Vi söker dig som har:


• Högskole-/universitetsexamen eller motsvarande utbildning som vi för anställningen bedömer likvärdig.
• Erfarenhet av arbete med kravställning och implementering av digitala arbetsprocesser, exempelvis ärendehanteringssystem, e-tjänster och AI-lösningar.
• Flerårig och aktuell erfarenhet av utvecklingsarbete med fokus på digitalisering, ärendehantering och effektivisering av processer.
• Erfarenhet av systematiskt utvecklingsarbete ur ett användarperspektiv.
• Kunskap om förändrings- och utvecklingsarbete inom statlig eller annan offentlig verksamhet.

Det är meriterande om du har: 


• Erfarenhet av att ta fram styrdokument och rutinbeskrivningar i samband med digitalisering
• Upphandling

Personliga egenskaper 
Arbetsuppgifterna kräver att du har en förmåga att samarbeta med många funktioner, hålla i flera trådar samtidigt samt arbeta för ett helhetsperspektiv. Du har ett gott humör och ett professionellt förhållningsätt både internt och externt. Som person är du trygg i dig själv och dina förmågor, strukturerad och lösningsorienterad. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga men också att du kan arbeta självständigt.

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder.

Mer information 
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Vi sitter i fina aktivitetsbaserade lokaler i Gamla stan i centrala Stockholm, med möjlighet att delvis arbeta på distans i den mån verksamheten tillåter.

Tillträde snarast (enligt överenskommelse).

Ansökan 
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 20 november 2024.

Kontaktpersoner 
Hanne Konradsen, Enhetschef, hanne.konradsen@kammarkollegiet.se 
Mia Andric, HR-specialist, mia.andric@kammarkollegiet.se
Karin Edstrand, SACO-S, karin.edstrand@kammarkollegiet.se
Lisa Ericsson, ST, lisa.ericson@arvsfonden.se

Övrigt 
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även Allmänna arvsfonden och Den offentliga omställningsorganisationen finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm, Karlstad och Härnösand.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kammarkollegiet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 november 2024
  • Ansök senast: 20 november 2024

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 16 10315 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 2218
Stockholm, 10315

Liknande jobb


22 november 2024

Innovationsledare

22 november 2024