OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.
Ansvar och arbetsuppgifter
Området Betalning och finans ansvarar för att utveckla och förvalta Försäkringskassans betalningssystem och verksamhetsprocesser inom betalområdet. Vi tecknar Försäkringskassans avtal för betaltjänster och är kravställare för de ekonomiadministrativa tjänster som rör försäkringsekonomi. Vi söker en medarbetare som vill vara med och utforma, utveckla och förvalta Försäkringskassans processer och IT-tjänster inom betalområdet.
Som verksamhetsutvecklare arbetar du självständigt i din roll men har även ett nära samarbete med övriga kollegor för att säkerställa kontinuitet och kvalitet för myndighetens betalningsflöden. Du arbetar över organisatoriska gränser inom myndigheten och representerar området Betalning och Finans i externa kontakter.
Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.
Vi söker dig som:
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har flerårig erfarenhet från arbete inom aktuellt område och/eller verksamhetsutveckling
• har mycket goda kunskaper inom förändrings- och utvecklingsprocesser och har en god förmåga att se helheten
• är strukturerad, har ett gott omdöme, god analytisk förmåga och är bra på att snabbt sätta dig in i nya frågor
• är nytänkande, kreativ och kan omsätta kunskaper och erfarenheter till handling samt driva dina uppdrag framåt
• är duktig på att nätverka, skapa kontakter och samarbeta
• har god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt
Det är meriterande om du:
• har flerårig erfarenhet av arbetat i större organisation eller inom statlig myndighet
• har erfarenhet av kravställning av större verksamhetskritiska system eller betalflöden
• har erfarenhet av avtalsfrågor
• har erfarenhet av kartläggning och framtagande av processer
Vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Arbetspsykologiska test kan komma att användas i samband med rekryteringen. Placeringsort är Stockholm, resor förekommer i tjänsten. Arbetsuppgifter är placerade i säkerhetsklass vilket innebär att vi ställer krav på svenskt medborgarskap. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen.
Kontaktpersoner
Chef: Maria Sjögren, 010-116 25 62 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Rebecca Svanedal, 010-111 37 53 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Annika Borg, 010-116 34 74, Saco-S: Joakim Larsson 010-118 87 54, Seko: Johanna Grundström tel. 010 115 30 44.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 18 april 2022.
Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.