Verksamhetsutvecklare till Betalning och finans i Stockholm

Verksamhetsutvecklare till Betalning och finans i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 230 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.


Vill du ha ett samhällsviktigt uppdrag och är beredd att ta ansvar? Betalning och finans uppdrag är att betala ut ersättningar och bidrag åt Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten. Varje år gör vi över 50 miljoner utbetalningar motsvarande ca 600 miljarder kronor.

Verksamhetsutvecklare
Området Betalning och finans ansvarar för att utveckla och förvalta Försäkringskassans betalningssystem och verksamhetsprocesser inom betalområdet. Vi tecknar Försäkringskassans avtal för betaltjänster och är kravställare för de ekonomiadministrativa tjänster som rör försäkringsekonomi. Vi söker en medarbetare som vill vara med och utforma, utveckla och förvalta Försäkringskassans processer och IT-tjänster inom betalområdet.

Som verksamhetsutvecklare arbetar du självständigt i din roll men har även ett nära samarbete med övriga kollegor för att säkerställa kontinuitet och kvalitet för myndighetens betalningsflöden. Du arbetar över organisatoriska gränser inom myndigheten och representerar området Betalning och Finans i externa kontakter.

Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.

Vi söker dig som


• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har flerårig erfarenhet från arbete inom aktuellt verksamhetsområde och/eller verksamhetsutveckling.
• har mycket goda kunskaper inom förändrings- och utvecklingsprocesser och har en god förmåga att se helheten
• har goda kunskaper i projektledning
• är strukturerad, har en god analytisk förmåga och är bra på att snabbt sätta dig in i nya frågor
• är duktig på att nätverka, skapa kontakter och samarbeta
• har god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt
• är nytänkande, kreativ och kan omsätta kunskaper och erfarenheter till handling samt driva dina uppdrag framåt.

Det är meriterande om du:


• har flerårig erfarenhet av arbetat i större organisation eller inom statlig myndighet
• har erfarenhet av kravställning av större verksamhetskritiska system eller betalflöden
• har erfarenhet av kartläggning och framtagande av processer.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Stockholm (Telefonplan). Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan kan komma att göra viss ekonomisk personkontroll innan anställning. Anställningen innebär placering i säkerhetsklass och kräver svenskt medborgarskap.

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs

Kontakt
Chef: Maria Sjögren, 010-116 25 62(för frågor om tjänsten). HR-specialist: Carin-Maria Dahleberg, tel 010- 1131047 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Annika Borg, tel. 010-116 34 74, Saco-S: Karoline Mellgren, tel. 010- 116 9336, Seko: Johanna Grundström, tel. 010 115 30 44.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 28 november. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 november 2022
  • Ansök senast: 28 november 2022

Liknande jobb


30 december 2024

23 december 2024

Erfarenhet av ekonomi/juridik- se hit!

Erfarenhet av ekonomi/juridik- se hit!

17 december 2024

Projektsamordnare

20 december 2024