OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du mod att gå före och skapa ett Vallentuna där människor och idéer växer? Är du en erfaren koordinator eller handläggare och har erfarenhet från arbete inom bygglov? Söker du ha en ny roll i att utveckla en myndighetsutövning med hög kvalitet och hög servicenivå till både medborgare och företag? Då ska du söka till oss.
Vallentuna kommun har mod att gå före. Vår ambition är att ligga i framkant när det gäller innovativa lösningar, smarta arbetssätt och en effektiv organisation. Som medarbetare har du en viktig roll i utvecklingsarbetet. Kommunen som arbetsplats präglas av ett samförstånd mellan politik och verksamhet, där det gemensamma intresset och ansvaret för Vallentunas bästa lyser igenom. Bemötande, tillgänglighet och kundens fokus är viktigt i vårt arbete för goda resultat och ökad kvalitet.
Om verksamheten:
Vårt uppdrag är att sköta om, utveckla och bygga ett hållbart Vallentuna. Vi hanterar allt från att jourhålla kartunderlag och planlägga för utveckling av mark, kommunala byggnader och infrastruktur. Vi genomför också prövning och tillsyn av bygglov, miljö- och hälsoskyddsfrågor. Förvaltningen har sex avdelningar; stab, plan, mark och exploatering, bygglov, kart- och mät och miljö. Totalt är vi ca 60 medarbetare på samhällsbyggnadsförvaltningen som tillsammans jobbar för en enkel, hållbar och digital samhällsbyggnadsprocess med starkt kundfokus.
Arbetsuppgifter:
I arbetet som verksamhetsutvecklare på Vallentuna kommun kommer du att ha ett strategiskt systemansvar för ärendehanteringssystemet ByggR. Du är med och samordnar samt deltar i arbetet med att öka digitaliseringsgraden i bygglovsprocessen och analyserar, genomför och följer upp avdelningens processer i syfte att effektivisera arbetssätt och säkerställa kvalitet i beslut (exempelvis genom stickprovskontroller). Tjänsten innebär även att du deltar i arbetet med avdelningens verksamhetsplan och dess uppföljning av mål och indikatorer, samordnar arbetet kring rutiner, mallar och policys och exempelvis uppdaterar taxa och delegationsordning på uppdrag från avdelningsledningen. Tjänsten innefattar även processutveckling inom bygglovsområdet, främst omvärldsbevakning och benchmarking med andra aktörer (exempelvis Bygglovsalliansen). Vi ser även att du vid behov kan stötta koordinatorer och handläggare med deras arbetsuppgifter och utbilda medarbetare som ska fungera som mentorer åt nya medarbetare.
Kvalifikationer:
• Utbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig för tjänsten
• God kännedom om PBL och angränsande lagstiftning
• Erfarenhet av att ha arbetat som koordinator, bygglovhandläggare eller verksamhetsutvecklare i minst 5 år
• Erfarenhet av ByggR och andra Sokigos program som Atom, NOVA etc.
• Erfarenhet inom ekonomi och fakturering är meriterande
Personliga egenskaper:
• Du arbetar mot resultat, visar pålitlighet och tar ansvar för planering och uppföljning av ditt arbete.
• Du stärker relationer genom att du hjälper andra, samarbetar, följer regler och processer och delar information.
• Du utvecklar, förbättrar, söker lösningar, lärande och kunskap på eget initiativ.
• Du är länken, ger service, visar lojalitet utåt och inåt och omvärlds bevakar.
• Gemensamma värderingar syns i ditt bemötande.
• Du är kvalitetsmedveten, är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard och lägger ner stor vikt vid att man lever upp till dessa.
Information:
Engagemang, samarbete och allas lika värde ska genomsyra vår organisation. Du som söker bör självklart dela våra gemensamma värderingar. Som arbetsgivare vill vi tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och kulturell mångfald tillför. Vallentuna kommun satsar på kompetensutveckling och ett hållbart arbetsliv. För att ha så goda förutsättningar som möjligt i din medarbetarroll har Vallentuna kommun en medarbetarakademi där du kommer att få utbildning och verktyg.
Anställningen är en tillsvidare på heltid med start snarast möjligt. Vi tillämpar individuell lönesättning.
För trygghet och omtanke gentemot varandra förväntar vi oss att du är fullvaccinerad mot Covid-19.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen använder vi verktyget ReachMee. Vi ber dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post. Har du några frågor är du välkommen att kontakta angiven person i annonsen. Intervjuer hålls fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Du är varmt välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev och CV senast 2022-11-18.
För mer information kontakta:
Senad Glamocak
Avdelningschef för bygglov
08-587 851 61 (direkt)
senad.glamocak@vallentuna.se
Mer information och fackliga representanter hittar du på www.vallentuna.se/ledigajobb.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ingrid Fuchs, Kostchef
08-587 852 11
Malin Engström, Biträdande kostchef
08-587 852 13
Susanne Hamilton Löves, Rektor
08-587 852 51
Pernilla Sjöström, Arbetslagsledare
08-587 852 27
Annika Sjöström Segerhjelm, Arbetslagsledare
08-587 852 62
Susanne Hamilton Löves, Rektor
08-587 852 51
Linnea Olsson, musiklärare
Pernilla Sjöström Nisell, Biträdande rektor
08-587 852 27
Jan Eriksson, Rektor
08-587 852 51
Pernilla Sjöström Nisell, Bitr rektor
08-587 852 27