Verksamhetsutvecklare till centrum för sällsynta diagnoser syd i Lund

Verksamhetsutvecklare till centrum för sällsynta diagnoser syd i Lund

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Centrum för sällsynta diagnoser Syd (CSD Syd) är en verksamhet inom Södra sjukvårdsregionen och har i uppgift att förbättra kunskapen om utredning och omhändertagande av patienter i alla åldrar med sällsynta diagnoser. I vårt uppdrag ingår, att i dialog med olika aktörer i vården och samhället, stödja framtagandet av personcentrerade omhändertagandeprocesser. Målet är att uppnå ett jämlikt och gott omhändertagande för personer med sällsynta diagnoser ur ett hela livet-perspektiv. Vi arbetar med regionalt kvalitetsregister samt bedriver och deltar i olika utbildningsinsatser. Vi stödjer och bidrar till forskning. Genom CDS i samverkan, som drivs av Nationellt system för kunskapsstyrning hälso- och sjukvård, har vi ett nära samarbete med övriga CSD i Sverige.

Vi är en del av sektionen klinisk genetik inom verksamhetsområdet klinisk genetik och patologi i Region Skåne som är en ackrediterad högspecialiserad verksamhet lokaliserad i Lund. Här utför vi diagnostik av medfödda och förvärvade genetiska avvikelser samt tillhandahåller genetisk vägledning. Verksamheten bedrivs i nära samarbete med Avdelningen för klinisk genetik vid Lunds universitet.

Vill du veta mer? Läsa gärna mer om oss här: https://sodrasjukvardsregionen.se/csd/

ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsutvecklare hos oss kommer du att ingå i ett team på sex personer som gemensamt arbetar utifrån CSD Syds uppdragsbeskrivning. Du och dina kollegor kommer att arbeta och bistå med kunskap inom verksamhetsutveckling, kommunikation och processarbete. I arbetsuppgifterna ingår att delta inom utbildningsinsatser, registerverksamhet och processutveckling. Samarbete med olika aktörer inom hälso- och sjukvården, i samhället samt patient och närstående både lokalt, regionalt och nationellt ingår.

Verksamhetsområdet är i en utvecklingsfas och tillsammans med övriga medarbetare har du goda möjligheter att påverka dina ansvarsområden.

KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har en akademisk examen inom relevant område och som har utbildning i och erfarenhet av att arbeta processorienterat. Du har intresse och stor vana av projektledning, verksamhetsutveckling och att arbeta evidensbaserat. Vi ser också att du har erfarenhet av handledning och ledarskap och/eller dokumenterad kunskap i att utveckla och underhålla kvalitetsregister. Du har goda språkkunskaper i svenska och en god kommunikativ förmåga både i tal och skrift. Likaså har du vana vid att färdigställa rapporter och tala i mindre och större grupper.

Det är viktigt att du är strukturerad och tar initiativ samt trivs att jobba både i grupp och enskilt. Vi hoppas att du, precis som oss, gillar utmaningar samt är positiv och ser möjligheter istället för hinder! Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Medicinsk service är en av Region Skånes sex hälso- och sjukvårdsförvaltningar, med cirka 2 000 medarbetare. Vi möter vårdens behov av ambulanssjukvård, bild- och laboratorieteknik, klinisk träning, laboratoriemedicin och sjukvårdsrådgivning. Den laboratoriemedicinska verksamheten omfattar områdena arbets- och miljömedicin, biobank, genetik, immunologi och transfusionsmedicin, kemi, farmakologi, mikrobiologi samt patologi. Förvaltningen bedriver även forskning och utveckling inom sina områden.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Charlotte Hagö - Kommunikationschef Medicinsk se
040-675 36 35
Facklig info se www.dik.se

Marianne Andersson - HR-chef Medicinsk service
046-17 85 99
Jessica Stålrup - Rekryterare
040-625 74 61
Thomas Risberg - Ekonomichef
0768-89 00 20
Lars Kristensson - Förvaltningschef
046-17 86 91
Charlotte Hagö - Kommunikationschef Medicinsk se
046-17 54 25
Annika Palmkvist - Programdirektör 3R
044-309 31 29
HR-specialist Anna Lennartsson
046-176028
Ola Falck, HR-chef
072-216 50 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Medicinsk service
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 december 2021
  • Ansök senast: 27 januari 2022

Besöksadress

Kioskgatan 17 22185 Lund
None

Postadress

Kioskgatan 17
Lund, 22185

Liknande jobb


22 november 2024

Innovationsledare

22 november 2024