OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår passion är mat och dryck i goda vänners lag. Kvällar som aldrig tycks ta slut, saftiga femrättersmiddagar och pizzakvällar med bubbel. Överkokta potatisar och perfekt pocherade ägg. Hos oss handlar passionerade hemmakockar och dukningsentusiaster som vill testa det där lilla extra. Delar du vår passion? Då hoppas vi att du vill arbeta hos oss! Du vet säkert redan att Cervera är den ledande aktören inom matlagning, servering och dekoration för hemmet med en blomstrande e-handel och ett 70-tal butiker.
Trivs du på ett jobb med tempo och korta beslutsvägar? Får du energi av att jobba i en kultur som är öppen, föränderlig och fantastiskt rolig? Brinner du för ständiga förbättringar?
Vi söker en strukturerad Verksamhetsutvecklare till vår IT-avdelning som är van att identifiera och förbättra system och processer.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt.
Cervera har under de senaste två åren genomgått en stor förändringsresa med en alltmer ökande e-handel, ett expanderande sortiment och spännande IT lösningar för att ge våra kunder bästa service och för att kunna växa på marknaden. I och med detta blir en fungerande och effektiva arbetssätt helt central.
Vad du kan förvänta dig av rollen:
Driva intern förbättring av befintliga system och processer, både kopplade till IT och processer. Detta kan tex vara uppdateringsprojekt av befintliga system såsom ERP, PIM, POS.
Säkerställa att best practices och tillhörande dokumentation finns upprättade, är uppdaterade och följs för Cerveras viktigaste affärsprocesser.
Tillsammans med övriga teamet inom IT säkerställa att Cerveras systempark består av rätt applikationer och att integrationerna mellan applikationerna fungerar med minsta möjliga avbrott.
Beskrivning av arbetsuppgifter:
- Förändring, förbättring och förvaltning av befintliga system och processer
- Bedriva samt delta i förstudier och projekt inom olika områden
- Leda och delta i uppdateringsprojekt, migreringsarbete, systembyten etc
- Säkerställa att projekt och verksamhet följer best practices samt att tillhörande dokumentation finns upprättade och är uppdaterade
Din profil:
- Minst 1-3 års erfarenhet i liknande roller inom retail.
- Erfarenhet från olika funktionella funktioner domäner relevanta för retail (logistik, lager, inköp, ekonomi, orderhantering)
- Erfarenhet av att leda och driva projekt
- Meriterade med Erfarenhet av E-Commerce och/eller affärsintegrationer.
- En eftergymnasial utbildning inom teknik eller dylikt.
- Förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift.
Du är strukturerad och kommunikativ samt van att vara proaktiv i ditt arbete. Du har en stor vilja att utvecklas och att lära nytt. Du förstår retail och de krafter som finns inom branschen och vill verka för ständiga förbättringar. Du tycker om att vara en del av en helhet som skapar förutsättningar för våra affärsdrivande enheter. Du kan enkelt skapa dig en helhetsbild och hitta lösningar som är kostnadseffektiva samtidigt som vi håller en service i världsklass.
Cerveras huvudkontor ligger i nyrenoverade vackra lokaler i centrala Stockholm. Vi arbetar ibland remote men även tillsammans på kontoret beroende på arbetsuppgifter. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6-månaders provanställning.
Intresserad? Välkommen att registrera din ansökan. Tjänsten är utannonserad till den 13 juni men sök snarast, intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Frågor om tjänsten besvaras av Rasmus Andersson, IT-chef via mail: rasmus.andersson@cervera.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Linnéa Karlsson
Fredrik Pors
Tommy Kjellén
Pelle Pettersson
José Valiente