Verksamhetsutvecklare till Digital post

Verksamhetsutvecklare till Digital post

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utveckla en växande digital infrastruktur? Har du erfarenhet att arbeta i större projekt eller utredningar? Då kan det här jobbet något för dig!

Nu söker vi verksamhetsutvecklare till teamet för Digital post, som tillhör leveransområdet Tjänster & Infrastruktur, läs mer om leveransområdet och DIGG här.

 Konceptet digital post är en myndighetsgemensam infrastruktur som möjliggör för myndigheter, kommuner och regioner att skicka digital post på ett säkert sätt till privatpersoner och företag. DIGG ansvarar för utveckling och förvaltning av den myndighetsgemensamma infrastrukturen. Det finns fyra brevlådeoperatörer som tar emot den post som skickas; Kivra, Digimail, eBoks och Min myndighetspost. Vi på DIGG har ett nära samarbete med de tre förstnämnda samt har ansvaret för att utveckla och förvalta den statliga brevlådan Min myndighetspost.

 Som verksamhetsutvecklare inom Digital post kommer du tillsammans med kollegorna i teamet: 


• driva och delta i nationella och internationella omvärldsanalyser inom området
• driva och delta i utredningar och projekt
• aktivt arbeta för att regelverk, funktioner och teknik ska leva upp till både dagens och framtidens behov
• planera och prioritera utvecklingsinsatser av både infrastruktur, brevlåda och regelverk
• proaktivt arbeta för att offentliga aktörer ska skicka sin post digitalt
• ge praktiskt stöd och rådgivning till offentliga aktörer
• främja Digital post via föredrag på exempelvis konferenser, nätverkssammankomster och samarbetsforum
• arbeta aktivt med att bygga upp och förvalta nätverk och samarbeten inom offentlig sektor
• samverka med andra myndigheter som är anslutna till infrastrukturen och/eller har tjänster som angränsar till området
• samverka med privata aktörer, framförallt brevlådeoperatörer.

Om dig
Samarbeten och samverkan är grundpelare för oss på DIGG, i vårt uppdrag och i våra arbetssätt. Att du kan och vill samarbeta med andra, både internt och externt, samt har förmåga att bygga långsiktiga och hållbara relationer är en förutsättning för att trivas och lyckas väl i din roll. Du är en självgående person som tar ansvar för dina uppgifter och driver dem i mål. Du underhåller dina kunskaper som du gärna delar med dig av till andra. Du är också en analytisk person som bryter ner och löser komplexa problem. Sist men inte minst har du gott omdöme, det vill säga du gör korrekta avvägningar och prioriteringar och väger samman komplex information samt olika typer av hänsynstaganden och visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut. 

Du har minst 3 års erfarenhet av att arbeta som verksamhetsutvecklare eller liknande roll i större projekt och/eller utredningar. Du är van att analysera olika typer av material och gör obehindrat analyser och olika typer av utredningar. Du kan uttrycka dig mycket bra på svenska i tal och skrift och du kan även uttrycka dig bra på engelska i tal och skrift. Området Digital post grundar sig på både teknik och juridik vilket gör att det är meriterande om du har en bakgrund inom minst ett av områdena IT-utveckling och/eller juridik. Att du har ett intresse för teknik och juridik är en förutsättning för att kunna arbeta med Digital post.

Du har en relevant akademisk utbildning eller motsvarande som vi bedömer vara likvärdig.

Om DIGG och vad vi erbjuder
DIGG är liten myndighet med ett stort uppdrag. Vi formar fortfarande vår verksamhet, vår kultur och våra arbetssätt. Vi sitter i moderna aktivitetsbaserade lokaler i centrala Sundsvall och erbjuder nu dig möjligheten att få vara med att utveckla vår verksamhet och skapa nytta med oss på DIGG!

Vi erbjuder en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen inleds med sex månaders provanställning.
Placeringsort är Sundsvall.
Vi genomför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här.

Sök
Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande med vårt urval och med cv-lös rekrytering. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är 10 januari.

Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta leveransledare Anna Ågren på tel 010 484 73 48. Facklig kontaktpersoner är Åsa Fridholm, ST. Hon nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

Liknande jobb