OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER
Gillar du att skapa struktur, ordning och reda? Vi söker dig som vill vara med och vidareutveckla vår nya Fastighetsenhet inom äldre samt vård-och omsorgsförvaltningen!
Fastighetsenheten är en central strategisk stöd- och styrenhet som är organiserad under avdelning Kvalitet och Utveckling. Fastighetsenhetens uppdrag är brett och innefattar allt från att bidra till effektiv lokalförsörjning inom hela staden såsom inom den egna förvaltningen, till arbete med att driva utvecklingsfrågor. Uppdraget innebär att vi stödjer och möter kärnverksamhetens behov, ger rådgivning i samband med förändringar och utveckling av lokaler. Arbetet utgår ifrån kärnverksamhetens och de äldre göteborgarnas behov av ändamålsenliga lokaler och lägenheter.
Som verksamhetsutvecklare fastighet blir ditt uppdrag att samordna, kvalitetssäkra och bistå fastighetschef att leda arbetet med planering, implementering av metoder och rutiner. Uppföljning och internkontrollarbete med fokus på ekonomi och enhetens samtliga lokalprocesser kommer också att ingå i dina arbetsuppgifter. Ett viktigt fokus för dig blir att arbeta tillsammans med kollegorna på enheten för att uppnå en likvärdig och effektiv välfärd i nära samverkan med avdelningarna inom förvaltningen. Du kommer även att projektleda samt delta i utvecklings- och utvärderingsinsatser.
Vi söker dig som tillsammans med oss i den nya Fastighetsenheten vill utveckla, samordna och driva förvaltningens fortsatta arbete med lokalförsörjning. Du kommer att ingå i ett team som i nuläget består av 15 engagerade och erfarna kollegor. Dina nya kollegor har uppdrag som utvecklingsledare fastighet, fastighetsamordnare, planeringsledare lokalförsörjning och har ett nära och förtroendefullt samarbete med övriga professioner inom och utom förvaltningen.
KVALIFIKATIONER
För att trivas och utvecklas i detta uppdrag ser vi att du har följande kompetenser och erfarenheter.
Vi ser att du har högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, juridik, ekonomi eller annan relevant utbildning inom området samt erfarenheter av att arbeta inom kommunal- eller statlig förvaltning. Du har tidigare erfarenhet av arbete med processer, utvärderingar, uppföljningar och du tycker om att arbeta för att skapa ordning och reda för verksamheten med systematik.
Vi använder oss av verksamhetssystemet Stratsys för uppföljning av verksamhetens processer. Det är meriterande om du har erfarenhet av något verksamhetssystem.
Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information.
Rollen kräver att du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Du söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv samt är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke. Du arbetar för sammanhållning i arbetsgruppen och ser misslyckanden som något att lära sig av och skapar utrymme för dialog.
Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du följer upp och rapporterar resultat och måluppfyllelse.
Vidare kräver rollen att du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.
Du tänker långsiktigt och har ett brett perspektiv på arbetsrelaterade frågor. Du har en helhetssyn och förenar operativa planer med organisationens mål. Du har förmåga att analysera nuläget samt kan använda din analys för att metodiskt planera framåt.