OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen är en drivande kraft i arbetet för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner och en rad andra aktörer för att bidra till denna hållbarhet utifrån ett ekologiskt, ekonomiskt och socialt perspektiv. Vårt fokus är länets 1,6 miljoner invånare och 49 kommuner.
På Länsstyrelsen arbetar vi efter vår värdegrund Framåtriktad förvaltning och lyhörd expertis. I vår expertroll är vi angelägna om att vårda våra relationer till individ och samhälle. Vi står för stabilitet och rättssäkerhet, samtidigt som vi bidrar till ständiga förbättringar och vill bli en mer öppen och nyskapande Länsstyrelse.
Länsstyrelsen kan erbjuda dig:
• intressanta och utmanande arbetsuppgifter
• arbetsuppgifter som har stor samhällsnytta
• möjlighet att lära nytt och utvecklas.
ARBETSUPPGIFTER
Serviceenheten söker en verksamhetsutvecklare med uppdrag att stödja utvecklingsarbetet på en strategisk nivå, men även operativt utifrån verksamhetens behov. Du kommer att jobba med utrednings- och utvecklingsprojekt som syftar till att skapa en nytänkande samt kvalitativ och kostnadseffektiv verksamhet med individ och samhälle i fokus. I arbetsuppgifterna ingår att vara ett stöd för ledningen och verksamheterna med att prioritera utvecklingsinitiativ.
Tjänstens huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• aktivt stödja verksamhetens förbättringsarbete
• att genomföra utvecklings- och förbättringsarbeten, följa upp och analysera resultat
• att ge process- och metodstöd till projektledare och arbetsgrupper
Placeringsort: Göteborg eller Vänersborg,
Resor ingår i tjänsten. Vi försöker att i så stor utsträckning som möjligt använda oss av buss och tåg när vi reser.
KVALIFIKATIONER
Krav:
• akademisk universitets- eller högskoleutbildning med inriktning mot offentlig förvaltning, kvalitetsutveckling eller liknande
• minst 5 års arbetslivserfarenhet av en ledande roll inom projekt- och förändringsledning.
• god förmåga av att initiera och genomföra utvecklings- och förbättringsarbeten, följa upp och analysera resultat
• goda kunskaper om relevanta metoder och verktyg för verksamhetsutveckling
• vana av att leda workshops och förmåga att driva förbättringar tillsammans med andra.
• god teknisk kompetens och förståelse för hur verksamhet och IT interagerar
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
Meriterande:
• erfarenhet av att ha arbetat som verksamhetsutvecklare i offentlig sektor
• goda kunskaper i Projektmetodik
Personliga egenskaper:
Du är positiv och drivande, tar ansvar för din egen utveckling samtidigt som du inspirerar och bidrar till andra kollegors utveckling. Du är initiativrik och har förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du utför arbetsuppgifter och driver processer på ett självständigt och målinriktat sätt. Du är lyhörd och trygg, vilket göra att du kan skapa och bibehålla goda relationer och bidra till ett gott samarbete. Du gör balanserade avvägningar och prioriteringar samt har förmåga att analysera och finna lösningar och hitta nya vägar. Du har en god språklig förmåga som gör att du är tydlig i din kommunikation.
Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.
Vi strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt och eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare.
ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Pia Strandh
0733-409213
ST Gull-Britt Svensson
010-22 455 24
SACO Sten Wolme
010-224 54 39
SEKO Thomas Gorin Weijmer
0770-457900
Gruppchef Ann Skändlagård
010-224 48 09
ST Gull-Britt Svensson
010-224 55 24
SEKO Thomas Gorin Weijmer
0770-45 79 00
Enhetschef Sanja Pihl
070-645 02 45