OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en verksamhetsutvecklare inom HR-området för att få vara del av en unik utvecklingsresa inom Polismyndigheten. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
HR-avdelningens främsta uppgift bli att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens korta och långa mål. Ansvaret omfattar följande områden arbetsgivarpolitik/avtal, chefs- och medarbetarskap, kompetens inklusive Polismyndighetens utbildningsverksamhet, arbetsmiljö och kultur. Vidare ansvarar avdelningen för värdeskapande samarbete med arbetstagar-organisationerna, myndighetens personalansvarsnämnd.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en verksamhetsutvecklare med senior erfarenhet inom ett brett spektrum av HR-frågor. Du kommer att vara en viktig del av ett team som bygger och utvecklar ett processinriktat HR-arbete och du har i denna roll en unik möjlighet att vara med och utveckla hur HR-arbetet bedrivs såväl strategiskt som operativt i Sveriges största myndighet. Där drygt 33 000 kollegor arbetar för att göra Sverige tryggt och säkert, dygnet runt, året runt och i hela landet.
Som verksamhetsutvecklare vid avdelningskansliet utgör du ett stöd till avdelningsledningen och kommer främst att arbeta med processutveckling, samordning och stöd inom och mellan HR-avdelningens organisatoriska enheter. Det innebär att vara delaktig i framtagande av underlag och uppföljning inom avdelningens verksamhetsområden.
I rollen ingår kontakt med medarbetare och chefer, arbetstagarorganisationer och andra myndigheter och rollen är flexibel och omväxlande med ett tidvis högt tempo. Inom avdelningskansliet har vi ett drivande och konsultativt stödjande arbetssätt och växlar mellan strategiska och med operativa arbetsuppgifter, där du kommer arbeta väldigt självständigt samt i team. Här kommer du även ha möjligheten att tillsammans med oss utforma den här tjänsten i linje med verksamhetens behov och dina kompetenser och intressen.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• akademisk examen inom personal och arbetslivsfrågor eller annan akademisk examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• minst tio års erfarenhet av brett och djupt arbete inom flera olika områden inom HR
• erfarenhet av utveckling av HR-processer och ett processorienterat arbetssätt
• erfarenhet av att leda förändringsarbete
• erfarenhet av stöd till ledningsgrupp
• erfarenhet av projektledning
• erfarenhet av att leda samordning
• kunskap i MS Office-paketet
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan har:
• erfarenhet av arbete med effektiviserings- och förbättringsarbete
Vi söker dig som har ett sinne för struktur, ordning och reda men samtidigt tycker om att vara med och utveckla verksamhet med ett uttalat mottagarfokus utifrån de verksamhetsbehov som finns. I den här rollen behöver du verkligen tycka om att arbeta med såväl övergripande strategiska frågor som med detaljfrågor. Då rollen innebär många kontaktytor ser vi det som en självklarhet att du samverkar med andra på ett smidigt sätt för att nå gemensamma mål samtidigt som du självgående kan driva ditt arbete i linje dessa. Du bör vara flexibel för att kunna prioritera i arbetet på ett effektivt sätt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Placeringsort: Stockholm
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef, 010-56 369 72 Tony Hugoh
Pernilla Bergman, v. 30 och 34
Anette Blomgren, v. 31
Emma Höglund, v. 32-33
Gruppchef Annika Wiström
010- 563 50 20
Chef HR-region Mitt Ulrika Thakén
010-567 70 59
Gruppchef Tony Hugoh
010-563 69 72
Gruppchef, HR-direkt/arbetsmiljö Veronika Borg
Sektionschef Eva Dolk
010-56 36 655
Gruppchef Annette Stark
010-563 51 75