OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sektionen för Kompetensförsörjning, HR-enheten, Förvaltningsavdelningen
Vill du vara med och utveckla HR processer och har ett stort IT- och digitaliseringsintresse? Vill du vara med och driva förändring i kärnverksamheten med ett digitalt angreppssätt? Vi söker dig som vill skapa verksamhetsnytta i en händelserik miljö och bidra till Regeringskansliets utveckling mot digital HR!
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Regeringskansliet har en tydlig inriktning: enhetlighet, effektivitet och digitalisering. Uppdraget som verksamhetsutvecklare är att vara HR-enhetens drivkraft och kontakt gentemot verksamheten gällande digitalisering. Det innebär att driva digitalisering av hela eller delar av Regeringskansliets HR-processer. I nära samarbete med många olika funktioner och kompetenser planerar, genomför och följer du upp de initiativ som krävs för att nyttja digitala möjligheter. Rollen innebär att samordna och utveckla HR:s arbetssätt med förvaltning och utveckling av HR:s IT-system. Det innebär att axla ansvaret från behov och problemlösning till att följa upp relevans, effekter och lärande, tillsammans med andra. I rollen ingår även att vara ansvarig för e-produktion.
Som verksamhetsutvecklare tillhör du HR-enhetens sektion för kompetensförsörjning. Vi arbetar på uppdrag av kärnverksamheten i enlighet med Regeringskansliets arbetsgivarpolitiska prioriteringar. Vårt ansvar är kompetensförsörjning, kompetensutveckling samt ledarskap och medarbetarskap.
Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.
Din bakgrund
Du har en akademisk examen eller motsvarande kunskap som av arbetsgivaren bedöms som relevant. Du har erfarenhet av motsvarande roll som verksamhetsutvecklare med projekt- och förändringsledningsansvar. Vi vill att du har erfarenhet av att arbetat med systemförvaltning och utvecklat HR processer. Rollen kräver att du har erfarenhet från att leda arbetsgrupper. För att lyckas i rollen krävs kunskap om pedagogik med fokus på e-utbildning, goda kunskaper inom GDPR samt god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbetat med HRM och LMS samt e-produktion. Det är även meriterande med erfarenhet av offentlig verksamhet.
Dina egenskaper
I rollen som Verksamhetsutvecklare förväntas du vara driven och kommunikativ i kombination med strukturerad och självgående. Du kommer ha många kontaktytor och därför är det viktigt att du arbetar utifrån en helhetssyn och har är en god förmåga att skapa och förvalta relationer.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Övrigt
Anställningen är en tillsvidaretjänst med provanställning på 6 månader med snart snarast eller enligt överenskommelse. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Regeringskansliets lokaler är huvudarbetsplatsen. Medarbetare har möjlighet till distansarbete upp till 40 procent av arbetstiden när verksamheten tillåter.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta sektionschef Ulrika Ekblad på 08-405 549 01 eller HR-handläggare Patricia Nordlånge på 08-405 51 339. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk för Saco, Karina Åbom-Engberg för ST och Lars Vestberg för Seko. Du når dem via växeln, 08-405 10 00. Vi tar mycket gärna emot samtal från potentiella kollegor men vi undanbeder oss samtal från dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 6 november.
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35