Verksamhetsutvecklare till Individ- och arbetsmarknadsförvaltningen

Verksamhetsutvecklare till Individ- och arbetsmarknadsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Individ- och arbetsmarknadsförvaltningen innefattar verksamheter som ansvarar för socialtjänstinsatser inom Individ- och familjeomsorg, arbetsmarknadsåtgärder och integration. Inom förvaltningen ligger även ansvaret för att bedriva vuxenutbildning. Förvaltningen bildades 2020 och består av ca 700 medarbetare. Förvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden; Barn, unga och familj, Arbete och försörjning, Missbruk och psykisk ohälsa samt Vuxenutbildning. Målet för förvaltningen är att erbjuda insatser till barn, unga och vuxna för att nå en god livsföring, självständighet och egen försörjning.

Individ- och arbetsmarknadsförvaltningen organiserar nu en ny stab med funktioner som Kommunikatör, Verksamhetsutvecklare, Nämndsekreterare, Registrator och Utredare. Stabens funktioner samarbetar nära kvalitets- och metodsamordnarna i de olika verksamhetsområdena samt med andra stödfunktioner inom förvaltningen och det gemensamma verksamhetsstödet.

Nu söker vi Dig som vill vara med och bidra till en förvaltning med god kvalitet och effektivitet, där vårt uppdrag i staben är att vara ett professionellt stöd för förvaltningsledningen och politiken.

Tjänsten ingår i förvaltningens stab som leds av Stabschefen.

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten som verksamhetsutvecklare kommer att innebära att du har ett ansvar för kvalitets- och utvecklingssamordningen på en övergripande nivå inom förvaltningen. Målet är att ha en sammanhållen kvalitetsutveckling där alla är på väg åt samma håll, har rätt kunskaper och rätt förutsättningar. Vi satsar mycket på digitala lösningar som kan öka vår kvalitet och frigöra andra resurser som i sin tur kan användas klokt inom vår kärnverksamhet. Omvärldsbevakning , utvärdering och uppföljning ingår som naturliga delar i detta arbete.

Verksamhetsutvecklare rapporterar sina uppdrag till förvaltningsledning och nämnd och har ett ansvar för att samordna förvaltningens strategiska utvecklingsarbete och stödja ledningen i utvecklingsfrågor. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att ha ett samordnande ansvar för förvaltningens kvalitets- och utvecklingsarbete, inklusive förvaltningens kvalitetsledningssystem och det digitala stödet för detta. Ett viktigt led i vårt utvecklingsarbete är att följa upp och utvärdera det arbete som utförs, vilket kommer att bli ett uppdrag för verksamhetsutvecklare. Dessutom kommer du att arbeta nära ihop med kvalitets- och metodsamordnarna inom de respektive verksamhetsområdena och aktivt utgöra ett stöd för dem i deras arbete samt vid behov samordna gemensamma utvecklingsprojekt. Visst utredningsarbete kommer att ingå i tjänsten.

KVALIFIKATIONER
Du är utbildad socionom eller har annan akademisk utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig och relevant för uppdraget.

Det är meriterande om du utöver detta även har någon form av vidareutbildning inom kvalitetsarbete och projektledning.

För tjänsten efterfrågas att du har erfarenhet av att arbeta med verksamhetsutveckling samt att du har minst tre års erfarenhet av arbete inom verksamhetsområdet. Du behöver även vara förtrogen med den lagstiftning som styr verksamheten.

Vi söker dig som är genuint intresserad av utvecklingsarbete inom den sociala sektorn och som är nyfiken på den digitala utvecklingens möjligheter inom socialt arbete. Som person är du målmedveten, strukturerad och har ett strategiskt angreppssätt. Du är självgående och tar ansvar för de uppgifter som åläggs dig, har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och är öppen för att tänka i nya banor. Det är också viktigt att du har en god samarbetsförmåga, är lyhörd och tydlig i ditt uttryckssätt.

Du behöver kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift och ha god datavana, i synnerhet inom Officepaketet.

B-körkort krävs för tjänsten.

ÖVRIGT
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 december 2024

Kvalitetsutvecklare

19 december 2024

Samordnare till Samordningskansli

Samordnare till Samordningskansli

19 december 2024