OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi på Komvux två verksamhetsplanerare till en skola i förändring och utveckling. Är du en person som gillar utvecklingsarbete och som brinner för att skapa möjligheter för individer i behov av utbildning? Har du en strategisk och organisatorisk förmåga? Är du flexibel och självgående? Då är du välkommen att söka tjänsten som verksamhetsplanerare hos oss!
Komvux är en del av Arbete, kompetens och välfärdsförvaltningen. Vår förvaltnings kärnverksamhet är, att ge stöd och hjälp för att människor ska bli självförsörjande och leva ett självständigt liv, att genom utredning och insatser ge barn, ungdomar och vuxna stöd, hjälp och service samt att arbeta för vuxnas lärande. Förvaltningen är relativt nybildad och innehåller verksamhetsområdena individ- och familjeomsorg, arbetsmarknad, integration och vuxenutbildning.
ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsplanerare är din primära uppgift att planera och möjliggöra starter av fler yrkesutbildningar inom ramen för Yrkesvux samt att utveckla och stärka befintlig verksamhet på Komvux. Du fungerar som ett chefsstöd som i nära samarbete stöttar skolledarna med beslutsunderlag inför strategiska beslut. Vidare är du operativ och hanterar frågor som antagning till utbildningar samt kontakter med relevanta aktörer utanför Komvux i Kristinehamn.
Som verksamhetsplanerare kommer du även fungera som projektledare för utvecklingsprojekt som sker inom ramen för verksamheten.
KVALIFIKATIONER
Till de ena tjänsten ser vi gärna att du har en akademisk utbildning och pedagogisk bakgrund där kunskap om Komvux är meriterande.
I den andra tjänsten är ett intresse för forskning och omvärldsspaning viktig. Till det är analys och strategisk förmåga viktiga egenskaper. Erfarenhet av projektledning och utvecklingsarbete är meriterande. Här ser vi att du kan ha annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för bägge tjänsterna, samt förmåga att arbeta både självständigt och i samverkan med kollegor.
ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.
Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.
Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.