Verksamhetsutvecklare till Kontaktcenter Stockholm

Verksamhetsutvecklare till Kontaktcenter Stockholm

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.



Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden.

Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.

På Serviceförvaltningen är kompetens och serviceanda en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat. Vi är en transparent och kommunicerande organisation där människor kan, får och vågar. På Serviceförvaltningen bemöts alla med tillit och respekt. Vi tar gemensamt och personligt ansvar för helheten och för vår egen del av arbetet.

Kontaktcenter Stockholm är en del av Serviceförvaltningen och stadens kundcenter. Hit kan stockholmarna vända sig med frågor om stadens verksamhet och service. Vi informerar, ger support och vägleder inom allt från äldreomsorg till serveringstillstånd och skolfrågor.

Vår verksamhet är i ett expansivt skede och vi söker en verksamhetsutvecklare som kan ta en aktiv roll i detta.

Kontaktcenter består av fyra kundtjänstenheter och en funktion med webb- och kommunikationsstöd. Servicehandläggarna ger stadens medborgare information, vägledning och support om de flesta av stadens serviceområden. Vissa uppdrag är obligatoriska och andra erbjuder vi stadens förvaltningar som frivilliga tjänster.

Dagens nya krav på teknikstöd och moderna effektiva lösningar och arbetssätt från oss själva, från våra uppdragsgivare och inte minst från invånarna kräver en ständig utveckling och att vi hänger med! Vi har en mängd stora utvecklingsprojekt på gång och vi behöver förstärka kompetensen.

Tjänsten innebär att analysera, samordna och stödja vårt förbättringsarbete för bättre kundupplevelser med en minskad administration. Du ska bistå ledning och verksamhet i analys och utveckling av processer och arbetssätt. Du ansvarar för implementering av nya lösningar och rutiner och är en drivande kraft i digitaliseringsarbetet där du hjälper oss att se och ta vara på möjligheter till effektivisering och smarta lösningar med hjälp av ny teknologi.

Kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet från liknande arbete. Du har relevant högskoleutbildning och goda kunskaper i Excel. Du har vana vid databashantering och god IT-kunskap och har använt förvaltningsmodeller vid leverans av digitala tjänster till medborgare eller näringsliv. Vi är en budgetstyrd och intäktsfinansierad verksamhet och ser därför gärna att du har god vana vid ekonomisk analys och uppföljning.

Vi ser det som meriterande om du har:

- erfarenhet från kontaktcenterverksamhet
- erfarenhet av projektverktyg eller kunskaper om förvaltningsmodellen PM3
- arbetslivserfarenhet från kommunal eller statlig verksamhet
- erfarenhet av att utveckla verksamhet med hjälp av ny teknik som tex RPA, chatbot, e-tjänster eller liknande
- erfarenhet av att leda projekt med egen finansiering.

Som person är du självgående och tar egna initiativ. Du gillar att samarbeta och bygga relationer med många olika människor inom olika professioner. Du behöver därför både vara utåtriktad och strukturerad. Du förstår precis vad det innebär att leda och jobba i projekt. Du utgår från ett helhetsperspektiv och är affärsmässig i ditt sätt att angripa frågor. Du är driven, kreativ och lösningsorienterad! För att trivas hos oss behöver du gilla förändringar och flexibilitet. Du månar om att vara en stolt ambassadör för din verksamhet.

I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga förmågor och färdigheter.

Övrigt

Vi erbjuder flexibel arbetstid och generösa friskvårdsmöjligheter. Vi planerar även för ett aktivitetsbaserat arbetssätt framöver kombinerat med fortsatt flexibelt hemarbete även efter pandemins slut.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.







Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Åsander, HR-konsult
08-508 11 519, eva.asander@stockholm.se
Anette Wickström, enhetschef
anette.wickstrom@stockholm.se
Jenny Lins, HR-konsult
0850811729
Nadia Dala, Enhetschef Stöd och Omsorg
08-50811590
Jenny Lins, HR-konsult
0850811729
André Isaksson, Enhetschef Äldre direkt
0850811599
Jenny Lins, HR-konsult
08-508 117 29
Mariann Hellström, Avdelningschef
08-508 11 930
Marie Havdrup, Enhetschef
marie.havdrup@stockholm.se
Linda Gustavsson, HR-konsult
linda.hr.gustavsson@stockholm.se

Sammanfattning

Besöksadress

Palmfeltsvägen 5
None

Postadress

Palmfeltsvägen 5
Stockholm, 12107

Liknande jobb


22 november 2024

Innovationsledare

22 november 2024