OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Avdelningen ledningsstöd finns inom division medborgarservice där verksamheten med 118 servicekontor bedrivs. Ledningsstöd ansvarar för att samordna divisionens verksamhetsuppföljning, verksamhetsutveckling, projekt, internkommunikation, och kompetensutvecklingsinsatser. Ledningsstöd ansvarar även för att koordinera samverkan mellan Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket. Avdelningen har 18 medarbetare och är uppdelad i två enheter, enheten för utveckling och enheten för produktion och förvaltning.
Under 2021 är fokus på att implementera Arbetsförmedlingens kundtorgstjänster på servicekontor och fortsatt under 2022 att öppna nya servicekontor enligt regeringens uppdrag. Avdelningen ledningsstöd kännetecknas av hög kompetens, trevliga kollegor och ett inkluderande ledarskap. Du rapporterar till enhetschef som är placerad i Stockholm.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare har du ett nära samarbete med avdelningens övriga verksamhetsutvecklare, projektledare och verksamheten d v s medarbetare och chefer på servicekontor. I rollen som verksamhetsutvecklare inom enheten Produktion och förvaltning kommer du att arbeta med samordning av våra tjänster samt i samverkan och med utveckling till stöd för verksamheten. Det innebär att du också planerar och sätter tidplaner, sammanställer, analyserar och rapporterar i Powerpoint och Word samt gör beräkningar och sammanställningar i Excel.
I takt med att verksamheten växer sker utveckling av de tjänster som erbjuds på servicekontor och de interna arbetssätten. Vi är en dynamisk verksamhet så arbetsuppgifter och ansvarsområden över tid, kan variera utifrån behov.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant högskoleutbildning
• Minst tre års erfarenhet med liknande arbetsuppgifter. T ex i roller servicehandläggare eller verksamhetsutvecklare
• Erfarenhet av deltagande- och verksamhetsutveckling i projekt
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att uppfylla mål med stor drivkraft att åstadkomma resultat i samverkan med olika intressenter
• Att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter
• Att få genomslag hos andra genom att du är förtroendeingivande internt såväl som externt
• Att arbeta tillsammans med andra för att lösa en uppgift
• Att kommunicera väl i tal och skrift
Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av projektledning eller verksamhetsutveckling
• Erfarenhet från Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten eller Skatteverket.
Övrigt
Tjänsten är på 100% och tillsvidare. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning. Vi önskar tillträde i februari. Resor förekommer i tjänsten.
Anställningen är placerad i Norrköping, Gävle eller Stockholm.
Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast 12 november 2021. I din ansökan ska det tydligt framgå år och månad för dina arbeten samt en kort beskrivning kring arbetsuppgifterna.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.