Verksamhetsutvecklare till Ledningsstöd inom ekonomi & E-handel

Verksamhetsutvecklare till Ledningsstöd inom ekonomi & E-handel

Arbetsbeskrivning

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Vi söker verksamhetsutvecklare inom ekonomi och e-handel som vill vara med och bygga upp vår centrala utvecklingsförmåga på division myndighetsservice. Totalt är vi drygt 400 medarbetare inom division myndighetsservice som arbetar med service mot andra statliga myndigheter.

Tjänsten ligger inom ramen för avdelningen Ledningsstöd som har verksamhet i Östersund, Gävle, Stockholm och Norrköping.

Avdelningen för Ledningsstöd har verksamhetsansvar för:


• Samordning och planering för anslutning av nya kundmyndigheter till våra tjänsteområden.
• Förvaltning av divisionens verksamhetssystem.
• Divisionens utvecklingsarbete.
• Processarbetet inom divisionen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter


För att stärka förmågan kring verksamhetsutveckling inom divisionen och därmed bättre kunna leva upp till de önskemål som finns från kundmyndigheter och andra intressenter söker Statens servicecenter verksamhetsutvecklare med bred erfarenhet inom ekonomi och e-handel till den nybildade ”Enheten för verksamhetsutveckling”. Enhetens uppdrag är att leda divisionens utvecklingsarbete beträffande nya och befintliga tjänster. Arbetet sker i samverkan med våra tjänsteproducerande avdelningar.

Fokus i rollen som verksamhetsutvecklare är att planera och driva utvecklingsarbete inom ekonomi och e-handel, följa upp och sammanställa information, utarbeta beslutsunderlag samt leda och medverka i divisionens utvecklingsprojekt.

Som person har du mycket god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt, är drivande och tar egna initiativ. Du har god analytisk förmåga och väl utvecklad förmåga att samordna, se sammanhang och har ett helhetstänk. Utöver detta är du duktig på att uttrycka dig i tal och skrift samt har god pedagogisk förmåga. Du kommer att ha ett stort eget ansvar för att lösa tilldelade uppgifter vilket ställer krav på att du kan prioritera och arbeta strukturerat.

Du behöver i din ansökan uppvisa en väl dokumenterad arbetslivserfarenhet inom ekonomi och e-handel då målgruppen för verksamhetsutvecklingen är bred och riktas mot 115 000 statsanställda fördelat på 130 kundmyndigheter.

Rollen innebär också inslag av omvärldsbevakning när det gäller trender, nya tjänstekoncept samt tekniska möjliggörare inom ditt arbetsområde. Andra viktiga beröringsområden är integrationer, digitalisering samt automatisering med hjälp av RPA eller AI.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:


• Akademisk examen inom ekonomi, systemvetenskap eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Minst fem års erfarenhet av verksamhetsutveckling/tjänstedesign inom ekonomi och e-handel.

Dessutom är det meriterande om du har:


• Erfarenhet av tjänstedesign.
• Erfarenhet av förändringsledning.
• Erfarenhet och kunskap kring processarbete.
• Erfarenhet från statlig verksamhet och förståelse för det statliga regelverket.

Vidare ska du:


• Vara utvecklingsorienterad och drivas av att bidra med nya lösningar.
• Vara initiativrik och nyfiken på att framföra och genomföra möjligheter till utveckling.
• Ha en god analysförmåga med förmåga att lösa problem.
• Ha god samarbetsförmåga, både med interna- och externa parter.
• Vara mål- och resultatinriktad.
• Ha viljan att bidra med positivitet i ett klimat där vi har högt i tak.
• Kunna kommunicera väl både muntligt och skriftligt på svenska.

Övrigt
Anställningen är tillsvidare och heltid. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning. Startdatum efter överenskommelse.

Placeringsort: Östersund, Gävle eller Stockholm

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 14 maj 2021. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens Servicecenter
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2021
  • Ansök senast: 14 maj 2021

Liknande jobb


Continuous Improvement

25 november 2024