OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Avdelningen ledningsstöd finns inom division medborgarservice där verksamheten med 116 servicekontor bedrivs. Ledningsstöd ansvarar för att samordna divisionens verksamhetsuppföljning, verksamhetsutveckling, projekt, internkommunikation, och kompetensutvecklingsinsatser. Ledningsstöd ansvarar även för att koordinera samverkan mellan Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket. Avdelningen har 13 medarbetare och är uppdelad i två enheter, enheten för utveckling och enheten för produktion och förvaltning.
Under 2021 är fokus på att implementera Arbetsförmedlingens kundtorgstjänster på servicekontor och att öppna nya servicekontor enligt regeringens uppdrag. Avdelningen ledningsstöd kännetecknas av hög kompetens, trevliga kollegor och ett inkluderande ledarskap. Du rapporterar till enhetschef som är placerad i Stockholm.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare har du ett nära samarbete med avdelningens övriga verksamhetsutvecklare och verksamheten d v s medarbetare och chefer på servicekontor. I rollen som verksamhetsutvecklare inom enheten Produktion och förvaltning kommer du att arbeta med vår funktionsbrevlåda, förbättringsförslag, uppföljning, samverkan och utveckling till stöd för verksamheten. Det innebär även att du planerar och sätter tidplaner, sammanställer, analyserar och rapporterar i Powerpoint och Word samt gör beräkningar och sammanställningar i Excel.
I takt med att verksamheten växer sker utveckling av de tjänster som erbjuds på servicekontor och de interna arbetssätten. Vi är en dynamisk verksamhet så arbetsuppgifter och ansvarsområden över tid, kan variera utifrån behov.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant högskoleutbildning
• Minst tre års erfarenhet som servicehandläggare
• Erfarenhet av deltagande och verksamhetsutveckling i projektform
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att uppfylla mål med stor drivkraft att åstadkomma resultat i samverkan med olika intressenter
• Att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter
• Att kommunicera väl i tal och skrift
• Att få genomslag hos andra genom att du är förtroendeingivande internt såväl som externt
• Du trivs att arbeta i lag, såväl som självständigt
• Att bidra positivt till arbetsgruppens klimat
Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av projektledning
• Erfarenhet från Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten eller Skatteverket.
Övrigt
Anställningen är tillsvidare på 100% med tillträde så snart som möjligt. Vi tillämpar vanligtvis 6 månaders provanställning
Anställningen är placerad i Gävle eller Norrköping, i Statens servicecenters lokaler eller om möjlighet finns på servicekontor. Resor kan förekomma.
Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast 2021-04-28.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.