OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu efter en Verksamhetsutvecklare till vår kund Ocab i Malmö. Är du en person som trivs i miljöer av entreprenörskap, engagemang och utveckling? Då kan vi erbjuda dig en spännande tjänst som Verksamhetsutvecklare.
Om företaget
OCAB är ett nationellt företag specialiserat på sanering och avfuktning, med verksamhet på 50 platser runt om i Sverige. Vårt arbete omfattar tjänster inom sanering, rengöring, avfuktning och olika utredningar kring byggnadsmiljöer. Vi erbjuder även asbest- och radonsanering, mögelbehandling, klottersanering samt inspektioner. OCAB har jour dygnet runt, året om, för att hantera akuta skador. Genom vårt fokus på kvalitet och miljöutveckling har vi byggt upp den expertis och utrustning som krävs för att effektivt begränsa och åtgärda skador. Vår kundbas inkluderar försäkringsbolag, bygg- och fastighetsföretag, privatpersoner, industrin och den offentliga sektorn.
Du kommer att arbeta i ett engagerat team där vi, tillsammans med dig, är cirka 100 personer. Vi har ett nära samarbete, arbetar mot gemensamma mål och strävar alltid efter att förbättra vårt arbete. Vi är stolta över vad vi åstadkommer tillsammans och värdesätter en trevlig arbetsmiljö där vi har roligt på jobbet.
Om tjänsten
Vill du vara med och göra skillnad?
Vi på OCAB arbetar nära våra kunder för att underlätta deras vardag och skapa trygghet. Vi är stolta över att erbjuda högkvalitativa tjänster inom sanering, avfuktning och skadeservice som bidrar till ett säkrare samhälle.
OCAB är ett bolag med fokus på saneringstjänster, och nu söker vi en ny medarbetare till vårt positiva och engagerade team.
Om Rollen
Som Verksamhetsutvecklare är du en viktig kugge i att förbättra och utveckla verksamhetens processer, arbetssätt och metoder. En viktig uppgift i rollen är att se till att vi uppfyller våra åtaganden, utvecklar och förbättrar vår leverans likväl som förbättrar våra relationer med befintliga och potentiella kunder.
Du är en ”doer” och inte rädd för att ta tag i saker som behöver göras, stort som smått i den direkt dagliga verksamheten där behovet uppstår.
Verksamhetsutvecklaren fungerar som platschefens högra hand och arbetar med löpande uppföljningar och analyserar statistik i syfte att utveckla verksamheten och strukturera arbetsflöden. Det gör dig till en viktig länk mellan olika funktioner i företaget.
I sin roll utmanar och bidrar du till beslutsfattandet. Du är den informella ledaren som stödjer och utvecklar, samt fungerar som mentor för medarbetare, chefer och kollegor.
Rollen kräver en stark analytisk förmåga, förståelse för ekonomi och ledarskapskompetens. Med din förmåga att organisera och prioritera är du en nyckelperson som ser till att både teamet och verksamheten når sina mål.
I rollen som verksamhetsutvecklare kommer dina arbetsuppgifter bland annat att innefatta: Platschefens högra hand: Assistera platschefen med vardagliga utmaningar samt löpande ekonomisk uppföljning i affärssystem.
Löpande fakturering är en del av det dagliga arbetet och uppföljning kring dessa.
Analys och utvärdering: Analysera befintliga verksamhets – och affärsprocesser och identifiera förbättringsområden i enlighet med koncernens mål och riktlinjer.
Strategiutveckling: Säkerställa att vi uppfyller våra kundåtaganden, utveckla och förbättra verksamhetens effektivitet och produktivitet.
Leda förbättringsprojekt på orten, även tillsammans med centrala stödfunktioner.
Kommunikation och samarbete: Samarbeta med olika avdelningar för att säkerställa att förändringar implementeras smidigt och effektivt.
Vem är du?
För att lyckas i denna roll ser vi att du har en förmåga att motivera team och hantera förändringsmotstånd. Du ska vara effektiv i din kommunikation med olika intressenter i organisationen och ha en prestigelös inställning. Du har förmåga att analysera data och dra slutsatser för att förbättra verksamheten med svart bälte i att implementera lösningar på identifierade problem. Eftersom rollen växlar snabbt mellan strategiskt fokus och vardagliga operativa frågor behöver du vara flexibel med förmågan att kunna prioritera dina arbetsuppgifter. Du har en stark egen drivkraft mot det långsiktiga målet och god struktur i arbetet.
Kravprofil
En eftergymnasieutbildning.
Erfarenhet av att arbeta med analys och uppföljning
Erfarenhet från verksamhetsutveckling, projektledning eller liknande roller
Erfarenhet från en verksamhet som ställer högra krav på kvalité och noggrannhet i processer. Vi tror att du har arbetat inom en större organisation gärna med bakgrund inom tjänsteförsäljning.
God kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt.
Vi lägger stor vikt vid att hitta rätt person som kan leverera med hög kvalitet, som är nyfiken och bidrar till en positiv arbetsmiljö.
Meriterande:
Erfarenhet från branschen.
Vad händer när du har sökt tjänsten?
I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup och du visar intresse för tjänsten via onepartnergroup.se. För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Jacob Edström på 072-174 82 62 alternativt jacob.edstrom@onepartnergroup.se.
I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg.
För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad.
Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.