OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordax is a leading niche bank in the Nordic region providing unsecure consumer loans and deposits to around 120,000 customers in Sweden, Norway, Finland, Denmark and Germany. Nordax employs over 200 people, all working in one office in Stockholm. Nordax was founded by six entrepreneurs with extensive risk management experience and over the course of over ten years, we have built a customer centric and low risk culture, signifying our day-to-day operations and every decision we make. Nordax is supervised by the SFSA and is part of the Swedish deposit guarantee scheme. Nordax was listed on Nasdaq Stockholm on June 17. Nordax is listed on the main list.
Du kommer arbeta tillsammans med ett mindre team verksamhetsutvecklare för vår Operations funktion. Avdelningens primära uppgift är att skapa förutsättningar för en stabil och effektiv operationell process, att utveckla arbetssätt, processer och verktyg för primäraktiviteternas alla led. Vi är till stor del även inblandade i projekt som sträcker sig över olika funktioner inom vilket vi ansvarar för att planera och implementera nya produkter och/eller processer som hanteras av Operations. Vårt arbete bygger på en lösningsorienterad och kundfokuserad approach med cost-benefit analyser. Vi jobbar tvärfunktionellt och tvärnationellt samt agerar stödfunktion till primäraktiviteten.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som medlem av teamet har du som uppgift att agera support till många av de intiativ som drivs. Du kommer hjälpa till att kvalitetssäkra leveranser innan de sätts i produktion, dokumentera framsteg samt driva utveckling av våra interna processer och system genom att assistera i kartläggning av behov, formulering av problemställningar samt design av lösningar. Arbetet sker i samarbete med kollegor både inom och utom avdelningen. Du förväntas kunna arbeta självständigt men även förstå hur viktig en öppen diskussion kan vara för att finna den väsentliga problemformuleringen. Du förväntas även kunna identifiera nyckelpersoner inom de initiativ du arbetar inom och förankra ditt arbete med dem.
Vi söker dig som
• Har minst tre års relevant arbetslivserfarenhet, meriterande om inom liknande arbete
• Har erfarenhet av projektarbete och kan hålla deadlines
• Har grundläggande förståelse för samtida programvarosystem och kan formulera en kravställning
• Har en utmärkt kommunikationsförmåga, både i tal och i skrift och kan kommunicera obehindrat med seniora beslutsfattare såväl som med våra många medarbetare
• Är driven och engagerad samt kan hålla den röda tråden även när du blir distraherad
• Är ansvarstagande och ambitiös med stort eget driv
• Jobbar strukturerat och har en god analytisk förmåga
• Värdesätter medarbetarnas detaljkunskap och kan omvandla det till standardiserade arbetsmetoder
Vi erbjuder dig
Ett stimulerande arbete i en miljö med högt i tak och korta beslutsvägar. Arbetstempot är stundtals högt och vi ställer höga krav på våra medarbetare men är samtidigt lyhörda för deras behov och värnar starkt om vår arbetsmiljö. Företagskulturen präglas av nytänkande och framåtanda och avdelningen erbjuder ett arbete där du får möjlighet att utmana dig själv till att hitta konstruktiva och långsiktiga lösningar och få gehör för genomtänkta idéer. Funktionen är uppbyggd av korsfunktionella team med medarbetare från Sverige, Norge, Finland och Tyskland och vi sitter i moderna kontorslokaler innanför tullarna.
Om du vill veta mer om oss som företag kan du läsa mer på www.nordaxgroup.com.
Din ansökan
Välkommen med sin ansökan senast 17 juli. Vid specifika frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Anna Hadlaczky, anna.hadlaczky@nordax.se. Vid generella frågor kontakta HR Generalist Elin Nestor, elin.nestor@nordax.se.