OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Paramedicin Sörmland, Eskilstuna, Katrineholm eller Nyköping
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
Nu söker vi en verksamhetsutvecklare som vill vara med och bidra till att göra vår verksamhet ännu bättre!
Om oss
Paramedicin Sörmland är en länsklinik som innefattar insatser inom området rehabilitering, klinisk nutrition, folkhälsa och psykosocialt förändringsarbete till patienter inom primärvård och specialistvård inom Region Sörmland. Till Paramedicin hör arbetsterapi, sjukgymnastik, fotsjukvård, samt dietist- och kuratorsverksamhet. Verksamheten består av ca 280 medarbetare och tio enheter som leds av enhetschefer. I den gemensamma staben finns också IT-koordinator och klinikadministratör.
Paramedicin Sörmland är en verksamhet som kännetecknas av arbetsglädje och engagemang! Vårt fokus är hälsa och livskvalitet hos de vi möter. Vår verksamhetsidé bygger på att vi genom respektfullt bemötande, engagemang, delaktighet och samarbete skapar effektiv vård av hög kvalitet.
Vår vision är: Paramedicin – för patientens bästa hälsa!
Dina arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare stödjer du verksamhetschef och enhetschefer inom paramedicin, bistår enheternas förbättringsarbeten och driver projekt i samverkan med berörda chefer. Dina arbetsuppgifter är varierande och kan bland annat innebära att: - kartlägga verksamhet och göra erforderliga sammanställningar - delta i produktion- och kapacitetsplanering, i framtagande av kvalitet- och förbättringsarbeten. - vara behjälplig och ta fram underlag för patientsäkerhetsärenden, rapporter, t ex månads, tertial, årsrapporter, utredningar internt och nationellt etc. Utföra omvärldsbevakning samt samverkar med verksamhetsutvecklare internt inom Region Sörmland och externt.
Vi står inför att starta ett utvecklingsarbete som bland annat innefattar att skapa en organisation för internt förbättringsarbete, specialisttjänster, se över prioriteringsordningen för rehabiliteringsinsatser samt att beskriva och synliggöra våra insatser. Du som verksamhetsutvecklare kommer att ha en viktig roll i detta arbete.
Som verksamhetsutvecklare ingår du i ledningsgruppen och är direkt underställd verksamhetschefen
Din kompetens
Högskoleutbildning med relevant inriktning till exempel legitimerat yrke inom hälso- och sjukvård, samhällsvetenskaplig, civilingenjör, logistik, organisationsutveckling, projektledning eller motsvarande erfarenhet förvärvad på annat sätt.
Goda erfarenhet av arbete med analys- och förändringsarbete inom operativa verksamheter, gärna inom politiskt styrda organisationer. Erfarenhet från arbete i större/komplexa organisationer. Det är meriterande om du har erfarenhet av att stödja chefer och ledare i förändringsprocesser.
Du har kunskap om och förståelse för flöden och gränssnittsproblematik.
Du har en problemlösande analysförmåga, arbetar strukturerat med komplexa frågor och har ett strategiskt tänkande. Du är initiativtagande och klarar att självständigt jobba mot uppsatta mål och resultat. Uthållighet krävs utifrån verksamhetens komplexitet och samspelet med övriga delar av Region Sörmland.
Som person är du inspirerande och engagerande med ett tydligt och strukturerat arbetssätt. Du har lätt för att samarbeta med andra, du både kan och tycker om att leda utan att vara chef.
I din ansökan vill vi att du beskriver din kompetens, erfarenhet och personliga egenskaper samt vad du kan bidra med i det här uppdraget. Stor vikt läggs vid god samarbetsförmåga och personlig lämplighet.
Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Verksamhetschef Rose-Marie Hedlund, 070-399 97 53.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.
Kom och jobba hos oss på paramedicin!
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2021-02-21.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)
Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.