OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.
I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?
Kultur och fritid är sedan 2019 en egen sektor som arbetar med att skapa och utveckla förutsättningar för ett attraktivt och tillgängligt utbud av kultur och fritidsaktiviteter. Målsättningen är att verksamheten ska bidra till demokratiutveckling för ökad delaktighet och tolerans, ökad fysisk och psykisk hälsa samt skapa identitetsstärkande sammanhang för kommunens invånare.
I sektorns verksamhet finns bibliotek, allmänkultur, kulturskola, öppen ungdomsverksamhet, fältverksamhet samt fritid och föreningsverksamhet.
ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsutvecklare i sektor kultur och fritid arbetar du nära sektorledningen utefter verksamheternas behov. Du är del i ledningsgruppen. Du arbetar med verksamhetsplanering och uppföljning.
Ale kommun arbetar med tillitsbaserad styrning. Införandet är inte slutfört och här kommer du att fungera som processledare och planera och samordna olika insatser, exempelvis tillitsdialoger.
Utöver detta ingår kartläggning och utveckling av administrativa processer och administrativa arbetsuppgifter. Arbetet omfattar att samordna och driva förbättringsarbete, att ge stöd i att granska, följa upp och utvärdera verksamhet samt att ge konkret stöd och verktyg för utveckling. Du leder projekt och genomför utredningar av olika slag och bevakar genom omvärldsanalys utveckling och forskning inom området och föreslår relevanta förbättringsområden. Du är sektorns representant i flera av kommunens centrala nätverk.
Du arbetar i Stratsys med uppföljningar som delårsbokslut, internkontroll och systematiskt arbetsmiljö. Du arbetar som ledningsstöd i sektorns samverkan med fackliga ombud.
KVALIFIKATIONER
För tjänsten ser arbetsgivaren behov av relevant akademisk utbildning alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Vidare ser arbetsgivaren behov av erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet, erfarenhet av arbete med politisk nämnd.
Meriterande är om du har arbetat med tillitsbaserad styrning samt processledning. Utöver detta är god datorvana viktigt. Ale kommun använder Stratsys varför vi gärna ser att du har erfarenhet av detta system.
För tjänsten finns krav på mycket goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift.
Som person ser vi att du är initiativtagande och har mycket god samarbetsförmåga, är en god muntlig och skriftlig kommunikatör samt tar dig an ditt arbete med ett strategiskt och kreativt förhållningssätt.
ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.