Verksamhetsutvecklare till Sektor vård och omsorg

Arbetsbeskrivning

Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.

Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.

Sektor vård och omsorg har ca 1500 medarbetare och ansvarar för insatser till äldre och funktionshindrade. Som verksamhetsutvecklare ingår du i utvecklingsenheten som stödjer och följer
upp sektorns kvalitet- och utvecklingsarbete.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en verkssamhetsutvecklare som skall arbeta med uppgifter som:
- Driva, samordna och följa upp projekt från planering till genomförande och avslut.
- Processutveckling genom att kartlägga, utveckla och analysera sektorns olika processer på strategisk och operativ nivå.
- Stöd till verksamheten med PDSA modellen och ständiga förbättringar.
- Arbete med nationell statistik och intern data.
- Genomför olika former av utredningsuppdrag.

Som verksamhetsutvecklare är du strategisk partner och kunskapsstöd till sektorns chefer. Tillsammans med kollegorna i utvecklingsenheten bidrar du till sektorns kvalitet- och utvecklingsarbete.


KVALIFIKATIONER
Du har erfarenhet av arbete med strategisk utveckling, projektledning och/eller processarbete från vård och omsorg. Särskilt meriterande är erfarenhet av projektledning.

Du har erfarenhet av att göra skillnad genom kvalitetsarbete eller verksamhetsutveckling och har vana med förekommande verktyg och metoder.

Du har en akademisk examen i socialt arbete eller annan adekvat inriktning som arbetsgivaren prövar likvärdig.

Som person behöver du vara kreativ och nytänkande, engagerad och orädd men också strukturerad och målinriktad. Du har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer, delaktighet och engagemang. Du har en positiv framtoning, ser möjligheter och tycker om utmaningar. Kan samarbeta och arbeta självständigt, har en god analytisk förmåga och en stark drivkraft att leverera resultat och uppfylla förväntningar. Du har en god administrativ förmåga och är strukturerad, vilket innebär att du har förmåga att planera, organisera och prioritera på ett effektivt sätt.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Skövde Kommun arbetar aktivt för att utveckla jämställda och jämlika verksamheter riktade till kvinnor och män, pojkar och flickor oavsett bakgrund och tillhörighet samt arbetsplatser fria från diskriminerande strukturer.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Biståndsenheten Louise Samuelsson
0500- 498940
HR partner Sofia Myrman
0500-498242
Sektorschef Per Granath
0500-849527
Sektorschef Per Granath

Utvecklingschef Heléne Sandqvist Benjaminsson

SAS- Socialt ansvarig samordnare Katarina Schuurman

Enhetschef Marianne Johansson
0500-49 8528
HR-partner Mirza Zahirovic
0500-49 83 90
HR-partner Annika Hedberg
0500-49 84 49
Enhetschef Vivi-Anne Hultberg Alt
0500-498952

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skövde kommun, Sektor vård och omsorg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 11 november 2016

Besöksadress

Fredsgatan 4 SKÖVDE
None

Postadress

Fredsgatan 4
SKÖVDE, 54183

Liknande jobb


Process Developer - Supply Chain Development

Process Developer - Supply Chain Development

29 november 2024

Process Developer - Supply Chain Development

Process Developer - Supply Chain Development

29 november 2024