OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Har du ett brinnande intresse för bemötandets roll i en god serviceupplevelse och mycket god insikt i service ? Vill du dessutom vara med och bygga en servicekultur för 7000 medarbetare samt skapa kundnytta och ett bra bemötande för 465 000 resenärer varje dag? Nu har du chansen att söka tjänsten som verksamhetsutvecklare!
För Skånetrafiken handlar kollektivtrafik om så mycket mer än resor. Tillsammans med våra resenärer binder vi samman människor och platser varje dag. Vi bidrar till en välfungerande infrastruktur som möjliggör utvecklingen av städer och regioner där människor kan bo och leva med livskvalitet. Genom vårt arbete möjliggör vi till en attraktiv och konkurrenskraftig arbetsmarknad och en vardag där människor får mer tid över till familj, vänner och intressen. Vi arbetar för en tillgänglig, varm och välkomnande plats att leva på och bidrar till att den finns kvar, även imorgon. Genom gemensamma krafter kan vi skapa det inkluderande nätverk som sammanflätar vår region och ger oss livskvalitet, för alla.
Tillsammans med en lång rad engagerade medarbetare söker vi nu dig som vill vara med och skapa värde genom att driva utvecklingen av Skåne och leda oss i arbetet med att nå våra mål.
ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsutvecklare inom avdelning kundservice och trafikinformation spelar du en viktig roll i arbetet kring Skånetrafikens övergripande mål. Genom att stötta verksamheten och våra leverantörer med tjänster riktat mot service och bemötande säkrar du att alla delar av kundmötet tas om hand, under kundens hela resa.
I uppdraget arbetar du både strategiskt och operativt med att se till att alla kundmöten levererar en god service, framför allt i det lite svårare kundmötet. Du kommer löpande att kartlägga de utbildningsinsatser som behövs i organisationen, utföra handlingsplaner och implementera dessa. Du tar fram verktyg till alla medarbetare som möter våra kunder och skapar bra förutsättningar för ett professionellt och serviceinriktat bemötande.
I arbetet som verksamhetsutvecklare förväntas du ge våra medarbetare de verktyg som behövs för att hantera olika situationer som kan uppstå i mötet med kund. Rollen omfattar många sociala kontaktytor där det är avgörande att skapa bra förutsättningar för ett professionellt och serviceinriktat bemötande. Ditt arbete präglas av våra värdeord; välkomnande, drivande, omtanke och respekt.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett intresse för bemötandets roll i en god serviceupplevelse och mycket god insikt i service samt erfarenhet av att ha arbetat med kundmöte. Du är skicklig på att koordinera ditt arbete och engagerar dina kollegor så att vi kan leverera en service i världsklass. Du är inte heller rädd för att ta i och arbeta operativt och konkret genomföra aktiviteter som bedöms värdefulla för verksamheten. Du är van att stå inför publik och kan anpassa budskap för att tydligt nå fram till olika målgrupper, därför lägger vi stor vid din kommunikativa förmåga. Rollen ställer höga krav på metodik, planering och genomförande samt att du kontinuerligt analyserar och utvecklar arbetssätt och metoder, vilket innebär krav på analytisk och strategisk förmåga.
Som person är du prestigelös och ser ett värde i att arbeta med resurser både från andra avdelningar inom Skånetrafiken och med externa verksamheter för att lyckas med ditt uppdrag. Du drivs av att skapa nätverk och navigera i en stor organisation.
För att bli framgångsrik i rollen vill vi att har flerårig arbetslivserfarenhet från en verksamhetsutvecklande roll. Du har en högskoleutbildning eller har på annat sätt förvärvat motsvarande utbildning och erfarenhet som vi bedömer relevant för uppdraget. En akademisk bakgrund inom ett beteendevetenskapligt område ser vi som positivt för tjänsten. Har du erfarenhet av projektledning och/eller utbildningsplanering ser vi detta som starkt meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Du arbetar från vårt filialkontor i Malmö, men förväntas resa till vårt Huvudkontor i Hässleholm på regelbunden basis.
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Skånetrafiken finns till för alla som bor, verkar och reser i Skåne. Vi gör det enkelt att resa hållbart. Varje dag gör människor cirka 465 000 resor med någon av våra dagliga turer med buss och tåg samt 5 000 serviceresor till jobbet, familjen och vännerna. Våra resor med bussar och tåg är märkta med Bra Miljöval och genom att resa kollektivt bidrar vi tillsammans till ett hållbart samhälle, en bättre miljö och ett levande landskap. Det ger hela Skåne kraft. Eller skjuts om man så vill.
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Holmgren, Affärsområdeschef Buss Norra
0451- 28 85 97
Jan-Åke Bergmark, Affärsområdeschef Buss Södra
0451-29 89 31
Leif Olsson, SACO
0451-28 86 12
Camilla Thorstensson, Vision
0451-28 85 19
Gabriella Eliasson
0451-28 86 49
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Sara Kroon, Enhetschef Ekonomi
0451-28 85 29
Tommy Persson, Chef Administration/Ekonomi
0451-28 85 20
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Patrick Lindqvist, IT-Chef Skånetrafiken
0451-28 84 00