Verksamhetsutvecklare till Serviceförvaltningens utvecklingsavdelning

Verksamhetsutvecklare till Serviceförvaltningens utvecklingsavdelning

Arbetsbeskrivning

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Serviceförvaltningen är Stockholms stad egna ”shared service center”.

Vårt huvuduppdrag är att ge en hög grad av tillgänglighet och service till stockholmarna samt att effektivisera stadens administrativa funktioner. Utvecklingsavdelningen på Serviceförvaltningen har rollen som motor och verkar tvärfunktionellt med både chefer och medarbetare inom övriga avdelningar. 

Dagens nya krav på teknikstöd med moderna effektiva lösningar och arbetssätt från oss själva, från våra uppdragsgivare och inte minst från invånarna kräver en ständig utveckling och att vi hänger med. Digitaliseringen är en stor del av vår utveckling och flera av våra utvecklingsuppdrag kommer ha en digital agenda framöver. Vi har stort framtidsfokus och det finns stor potential för dig som vill utvecklas i rollen som verksamhetsutvecklare! 

Ditt uppdrag 
Du kommer tillhöra Utvecklingsavdelningen som inrättade 1 januari 2022, vi består just nu av tio engagerade medarbetare. Du kommer vara del av ett team med fem strateger/projektledare och specialister, där vi gärna delar med oss av varandras kunskaper. Uppdraget innebär att vara verksamhetsutvecklare för avdelningarna Ekonomi och Kontaktcenter. Du kommer projektleda och delta i arbetet med att utveckla avdelningarnas verksamheter. Tjänsten innebär att analysera, samordna och stödja vårt förbättringsarbete för bättre kundupplevelser med en minskad administration. I uppdraget ingår även att projektleda, utforma och leda både större och mindre utvecklingsprojekt för verksamheterna.

Du ska bistå ledning och verksamhet i analys och utveckling av processer och arbetssätt. Du har en sammanhållande roll för implementering av nya lösningar och rutiner och är en drivande kraft i förändringsledning och digitaliseringsarbetet där du hjälper oss att se och ta vara på möjligheter till effektivisering och smarta lösningar med hjälp av ny teknologi och nya arbetssätt.

Din bakgrund
Vi söker dig med bakgrund inom verksamhetsutveckling och projektledning. Du har arbetat i kundnära verksamheter med höga krav på tillgänglighet och förändringsbehov. Rollen kräver att du är van att analysera, samla in behov och krav, kartlägga arbetssätt, flöden och processer. Du har förmåga och intresse att leda i förändring samt att utveckla verksamheter genom att skapa samsyn, gemensamma mål och strategier. Du är kommunikativ och coachande i ditt tillvägagångsätt med en strategisk och operativ förmåga. Det är naturligt för dig att hålla dig uppdaterad om det senaste som berör din profession och du har erfarenhet och ett stort intresse för såväl digitalisering som utvecklingsfrågor.

Vi söker dig med:

- relevant högskoleutbildning eller annan utbildning i kombination med yrkeserfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig
- några års erfarenhet som verksamhetsutvecklare/projektledare 
- erfarenhet av att driva förändringsarbete
- erfarenhet från kontaktcenterverksamhet
- erfarenhet av att analysera data för process- och verksamhetsutveckling
- dokumenterad kunskap och stort intresse för teknik, system och processer

Meriterande med:

- arbetslivserfarenhet från kommunal eller statlig verksamhet
- grundläggande förståelse/kunskap inom ekonomiadministration och bokföring

Jobba hos oss!
Hos oss på Serviceförvaltningen erbjuds du gedigen introduktion samt utbildningsinsatser och seminarium inom aktuella verksamhetsfrågor. Det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra – vi tillämpar flextid, 5 000 kr i friskvård och varje vecka finns möjlighet till massage i våra egna lokaler. Du får dessutom tillgång till Stockholms stads nätverk. Vill du lära känna oss ännu bättre? Läs gärna mer om oss https://start.stockholm/om-stockholms-stad/organisation/fackforvaltningar/serviceforvaltningen/. 

Välkommen med din ansökan!

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.



Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms Stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2022
  • Ansök senast: 24 november 2022

Liknande jobb


Continuous Improvement

25 november 2024

22 november 2024

Innovationsledare

22 november 2024