OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för att skapa värde och besitter förmågan att bygga långsiktiga och förtroendeingivande relationer? Drivs du av möjligheten att både kunna utveckla och påverka resan framåt? Då kan du vara rätt person för den här rollen!
Just nu söker vi en innovativ och handlingskraftig verksamhetsutvecklare som vill vara med och förändra och utveckla vår Sociala sektor, för att säkerställa en effektiv och modern förvaltning.
Vår nuvarande verksamhetsutvecklare går i pension och du kommer fortsätta arbetet med att utveckla och leda processer och göra små ständiga förbättringar.
Höjdpunkter med jobbet:
• Chansen att skapa, leda och utveckla processer
• Vara med och påverka Sociala sektorns förändringsresa
• Samarbete och ägandeskap i fokus
Dina arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare i Sociala sektorn arbetar du tätt tillsammans med avdelningarna inom sektorn. Du rapporterar till sektorchefen och är ett stöd i dennes uppdrag och till viss del även till kommundirektören. Uppdraget som verksamhetsutvecklare innebär att du arbetar med att förbättra sektorns processer, arbetssätt och stöd till övriga verksamheter inom organisationen.
Du lyfter fram det som verksamheten kan och behöver göra och är spindeln i nätet som får med chefer och medarbetare på de projekt och processer som ska genomföras.
Arbetet innebär också ett nära samarbete med sociala sektorns verksamhetsekonom, där prognoser och analyser får stort fokus.
Du medverkar i sociala sektorns ledningsgrupp och du deltar även i den övergripande kommunala kvalitetsgruppen som tillsammans håller ihop och arbetar med planering, uppföljning och utveckling för ett gemensam sammanhållande övergripande utveckling i kommunen.
Du följer upp och analyserar sektorns kvalitetsarbete, och hjälper avdelningarna med att omvärldsbevaka sina områden. Du genomför kvalificerade utredningar och skriver rapporter som är sektorsövergripande eller stödjer avdelningscheferna i sina utredningar/rapporter. Du samordnar och uppdaterar sektorsövergripande styrdokument. Du hjälper sektorchef att planera, förbereda och genomföra ledningsgruppsmöten och andra sammankomster. Du leder och samordnar sektorsövergripande projekt och processer.
Din profil
• Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, gärna med inriktning organisationsutveckling, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Du har erfarenhet av projekt- eller processledning, gärna i samband med kvalitetsarbete.
• Har du erfarenhet av att arbeta inom offentlig förvaltning är det meriterande.
• Din svenska är mycket god, både i tal och skrift. Du förstår komplicerade underlag och producerar egna dokument av hög kvalitet.
Med tanke på den förändringsresan som pågår i sektorn ser vi att det finns ett naturligt driv i dig, där egenskaper som innovativ och utvecklingsinriktad skattas högt i ditt sätt att tänka och arbeta. För att förstå och lära av hur verksamheterna fungerar behöver du också vara nyfiken och engagerad i deras arbete.
I tjänsten ingår inget personalansvar, men förmågan att vara en handlingskraftig ledare i olika projekt och processer är en viktig egenskap om du ska lyckas i den här rollen.
Du har en god förståelse för hur en politisk styrd organisation fungerar och tycker att det demokratiska uppdraget är spännande. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Om arbetsplatsen
Sociala sektorn består av tre avdelningar med fem verksamhetsområden, ordinärt boende, särskilt boende, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade (LSS), Hälso- och sjukvården (HSR) och myndighetsutövning med individ- och familjeomsorgen (IFO). Sektorn har cirka 500 anställda.
Sociala sektorn är i ständig utveckling och planerar att genomföra ett stort utvecklingsarbete inom bemanning för att förbättra arbetsmiljö och kvaliteten för både medarbetare och kunder/brukare/boenden.
Vi erbjuder dig
För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift.
Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare. Vi ser kompetensutveckling som självklart och nödvändigt. Alla medarbetare ska vara rätt rustad för sitt arbete och därför uppmuntrar vi våra medarbetare att vidareutvecklas genom exempelvis kurser, utbildningar och nätverkande.
På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. För mer information vänligen se www.leksand.se
För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se
Din ansökan
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev.
Sista ansökningsdatum
Din ansökan vill vi ha senast den 21:a mars. Vi hanterar ansökningar löpande så skicka gärna in ditt CV och personlgt brev så snart som möjligt.
Tillsättning sker efter överenskommelse.
Läs mer på www.leksand.se och följ oss på sociala medier.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Granath-Nilsen, Ansvarig chef
0247-805 67
Carina Stegeborn, (facklig) Facklig representant
0247-802 95
Pia Eriksson-Lundström, Ansvarig chef
0247-801 58
Rigmor Bewö-Lundblad, Ansvarig chef
0247-806 07
Karin Elfving, Ansvarig chef
0247-805 46
Maria Thulemark, Ansvarig chef
0247-801 17
Ing-Marie Ludvigsson, Ansvarig chef
0247-804 61
Annica Sandy Hedin, Ansvarig chef
0247-801 79
Anders Östberg, Ansvarig chef
0247-802 34
Lena Andersson, Ansvarig chef
0247-806 60