Verksamhetsutvecklare till socialförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Katrineholm är en kommun där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Våra cirka 3300 medarbetare gör stor skillnad varje dag, där vi tillsammans arbetar utifrån vår värdegrund RÖTT; respekt, öppenhet, tydlighet och tillit för att skapa de bästa förutsättningarna för våra medborgare. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg.

Socialförvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorg där vi utför bland annat biståndsprövningar, behandlings- och stödinsatser enligt socialtjänstlagen, familjerättsliga ärenden och ärenden enligt LVU/LVM. Vi ansvarar även för handläggning och tillsyn utifrån alkohollagen. Vi tror på omtanke, mångfald och driv samt mod i vårt arbete. Vi är stolta över det arbete vi gör och brinner för att skapa de bästa förutsättningarna för våra medborgare!

Socialförvaltningen i Katrineholm är en utvecklingsorienterad organisation. Vi vill fortsätta arbeta fram en kunskapsbaserad socialtjänst som bygger på och tillämpar metoder som utgår från forskning och beprövad erfarenhet.
Vi söker nu efter en verksamhetsutvecklare som vill vara en del av vårt viktiga arbete med att utveckla och kvalitetssäkra förvaltningen och arbetet mot att nå förvaltningen och nämndens mål. Du kommer ingå i staben där olika funktioner ryms som ger stöd till socialförvaltningens ledning och verksamhet i frågor som rör juridik, personal, ekonomi, IT, verksamhetsutveckling samt övergripande planering och uppföljning.
Vill du vara med på vår resa framåt? Då är detta rätt jobb för dig!

Vi erbjuder dig bland annat:
• Ett omväxlande och spännande arbete
• En arbetsplats i ljusa lokaler med gångavstånd till tåg- och busstation
• En individuell introduktion
• Möjlighet till kompetensutveckling
• En kultur som är öppen, vänlig och inkluderande

Vi är även måna om att du ska må bra och erbjuder bland annat friskvårdsbidrag på 2000 kronor per år, tillgång till förmånscykel och flera gång- och löparspår i nära anslutning till arbetsplatsen.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en kunnig och engagerad verksamhetsutvecklare med uppdrag att bland annat att bedriva systematisk kvalitets- och utvecklingsarbete på förvaltningen med ett tydligt fokus på våra aktiviteter som styr mot förvaltningens mål. Arbetet innebär att omvärldsbevaka, leda processer, utvecklings- och implementeringsarbete, sammanställa resultat och statistik samt analysera dessa. I rollen som verksamhetsutvecklare så kommer du att ha ett nära samarbete med förvaltningens ledningsgrupp, enhetscheferna samt övriga medarbetare på förvaltningen. I uppdraget ingår även intern och extern samverkan på olika nivåer.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är socionom eller har annan relevant akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. För att lyckas i rollen krävs att du har flerårig erfarenhet av arbete inom socialtjänstens områden gärna inom myndighetsutövning. Projektledarutbildning är meriterande. Det krävs också kunskap och erfarenhet inom området verksamhetsutveckling och verksamhetsstyrning. Din kommunikativa förmåga skall vara väl utvecklad i både tal och skrift i det svenska språket.

Du är utåtriktad och har förmåga att skapa relationer och nätverk inom verksamheten. I samarbetet med kollegor delar du gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter samt lyssnar och uppmärksammar andras synpunkter och kompetens. Vidare planerar, organiserar och prioriterar du arbetet på ett effektivt sätt och har förmåga att nå resultat, hålla tidsramar samt avsluta projekt du ansvarar för. Du är initiativrik och engagerad samt har förmåga att hitta nya angreppsätt i olika arbetsrelaterade frågor.

Har du dessutom en stark vilja att Katrineholms socialtjänst når bästa möjliga resultat för klienter - då är du rätt person för oss.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

I denna rekrytering använder vi oss av arbetspsykologiska tester för att få en objektiv och fördjupad förståelse för hur du agerar i arbetsrelaterade situationer.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Qvarnström
0150-578 49
Göran Svenningson
0150-576 70
Nina Överkvist
0150-575 45
Synnöve Gottberger Norrman
0150-580 63
Marina Jonsson
0150-578 23
Verksamhetschef Linda Qvarnström
0150-578 49
Vision Göran Svenningson
0150-576 70
Verksamhetsledare Johanna Säfström
0150-577 90
Verksamhetschef Ulla-Karin Alnebo
0150-575 33
SSR Isabell Axner Berntsson
0150-577 27

Sammanfattning

Besöksadress

64180 Katrineholm
None

Postadress

None
Katrineholm, 64180

Liknande jobb


Utvecklingsledare till enheten kompetensförsörjning

Utvecklingsledare till enheten kompetensförsörjning

30 december 2024

Utvecklingsledare med processansvar för Nära vård i Göteborgs Stad

Utvecklingsledare med processansvar för Nära vård i Göteborgs Stad

23 december 2024

2 december 2024