OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en kommunikativ, ansvarstagande och positiv person som dessutom vill bidra till Socialkontorets utveckling och framtid, då är det här jobbet för dig! Hos oss får du möjlighet att arbeta med en kombination av frågor som innehåller, bland annat, projektledning, analyser och gott samarbete.
Verksamheten Administration och Digitalisering ansvarar för ett operativt och strategiskt stöd för Socialkontorets behov inom nämndadministration, registratur, diarieföring, arkivering, lokalförsörjning, kompetensförsörjning, ekonomi, investeringar, digitalisering och digital förvaltning. Vi är också ett stöd i både intern och extern kommunikation. Verksamheten är sedan 1 mars 2022 ett verksamhetsområde som är indelat i tre områden; verksamhetsutveckling, administrationsenheten och digitaliseringsenhet.
ARBETSUPPGIFTER
I denna roll kommer du att utgöra ett kvalificerat stöd till chefer och verksamheterna kring framtida behov och lokalförsörjning. Du kommer fungera som socialkontorets representant i kontakt med andra aktörer. I rollen ingår att du, tillsammans med kollegor, identifierar, driver och samordnar socialkontorets kort- och långsiktiga behov och ansvara för lokalförsörjning. Arbetet är både strategiskt och operativt till sin natur vilket innebär att du behöver kunna växla mellan de olika perspektiven utifrån vad uppgiften och verksamheterna kräver.
Exempel på arbetsuppgifter som du kommer att utföra:
• kartlägga behov på kort- och lång sikt genom att bland annat analysera befolkningsprognoser.
• tillsammans med socialkontorets verksamheter identifierar och beskriver behovsförändringar inom socialkontorets ansvarområden.
• ansvara för lokalförsörjning och lokalförsörjningsplan.
• ansvara för kravställning vid nyproduktion av verksamhetslokaler.
• utgör ett kvalificerat stöd till verksamheterna i lokalfrågor och är socialkontorets representant i kontakt med fastighetsägare/förvaltare, myndigheter, entreprenörer och andra aktörer i ärenden som rör arbetsområdet.
• leda och driva uppdrag och projekt.
• utreda, analysera och utarbeta underlag för politiska beslut och genomföra muntliga föredragningar i exempelvis nämnd.
Du kommer att ingå i ledningsgruppen för Administration och Digitalisering tillsammans med verksamhetschef, två enhetschefer och tre utvecklare.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• har en akademisk utbildning inom relevant område och/eller dokumenterad erfarenhet av arbete i likvärdig tjänst,
• har mångårig dokumenterad erfarenhet från arbete med verksamhetsutveckling och/eller projektledning, gärna med lokaler i fokus,
• har god vana av att använda IT som ett stöd i arbetet,
• kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
Erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation är meriterande.
Som person söker vi dig som är en god kommunikatör. Du har tidigare erfarenhet av relationsskapade arbete, där dina styrkor i form av samarbetsförmåga och förmåga att se sammanhang kommer väl till hands. Vidare är du ansvarstagande, du driver självständigt ditt arbete framåt, och du har lätt för att prioritera och strukturera ditt eget arbete. Det är viktigt att du har ett positivt förhållningssätt, att du är handlingskraftig och van vid att arbeta mot uppsatta mål. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är självgående, stresstålig, flexibel och att du tänker helhet för att tillgodose socialkontorets kortsiktiga såväl som långsiktiga behov.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar kommunens värdegrund utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet.
Vi tillämpar löpande urval så du är varmt välkommen in med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.
Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!
Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.
För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.
Många av våra medarbetare arbetar på varierande tider och då kollektivtrafiken inte passar alla våra arbetstider är det viktigt att du som söker den typen av roller säkerställer att du kan ta dig till och från arbetsplatsen utan att vara beroende av kollektivtrafik.
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.
I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun
Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.