OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Kungsholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 13 stadsdelsförvaltningar och omfattar de tre öarna Kungsholmen, Lilla Essingen och Stora Essingen.
Inom stadsdelsförvaltningen arbetar ca 1300 medarbetare, som ansvarar för bland annat äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning och stadsmiljö. Tillsammans arbetar vi för att ständigt utveckla våra verksamheter och ge bra service till alla som lever sitt liv på Kungsholmen och Essingeöarna.
Välkommen till Kungsholmens stadsdelsförvaltning
Då en av våra verksamhetsutvecklare går vidare inom staden, söker vi dig som är intresserad av att bli socialtjänstavdelningens nya verksamhetsutvecklare.
Avdelningen ansvarar för omsorg om personer med funktionsnedsättning, individ och familjeomsorg, ekonomiskt bistånd och arbetsmarknadsåtgärder samt fält- och fritidsverksamhet.
Rollen spänner brett och ger en unik insikt i socialtjänstens samtliga delar. Vår arbetskultur präglas av engagemang, prestigelöshet och hög kompetens. I den här rollen får du möjlighet till ett spännande och lärande arbete där du medverkar till att invånarna i stadsdelen får god omvårdnad varje dag året runt.
Du blir en del av Stockholms stad, en av Sveriges största arbetsgivare, där möjligheterna till utveckling är stora. Vi har personalförmåner i form av flexarbetstid, sommar- och vinterarbetstid, möjlighet att semesterväxla samt friskvård som bland annat innefattar subvention av träningskort.
Dina arbetsuppgifter
Tillsammans med två kollegor och socialtjänstens ledningsgrupp är du drivande i det övergripande utvecklings- och kvalitetsarbetet inom socialtjänstavdelningen.
I din roll ingår att utarbeta tjänsteutlåtanden till stadsdelsnämnden, exempelvis svara på skrivelser, remisser och medborgarförslag. Du arbetar med verksamhetsplanering och uppföljningar i stadens ledningssystem ILS, samt samordnar och bistår chefer i detta arbete.
Arbetet är varierande och föränderligt, därför kan även andra arbetsuppgifter förekomma och arbetets innehåll och förutsättningar kan komma att förändras över tid. Det här är ett spännande arbete där du kommer att vara med och påverka styrningen och framtiden för Kungsholmens verksamheter inom socialtjänsten.
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har:
- socionomexamen alternativt annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
- goda kunskaper inom området socialtjänst
- erfarenhet av samordning, verksamhetsplanering, uppföljningsarbete, berednings- och analysarbete samt framställning av rapporter och skrivelser till ledning
- välutvecklad språklig förmåga och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska
- meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
För att lyckas i rollen söker vi dig som självständigt kan strukturera dina uppgifter samt driver dina processer vidare. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt, sätter upp och håller tidsramar. Du har förmåga att arbeta med parallella uppgifter och drivs av stort ansvarstänk. Då rollen innebär många kontaktytor trivs du att samverka med andra människor, lyssna, kommunicera och arbeta lösningsfokuserat. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
Övrigt
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning eller ålder.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.