Verksamhetsutvecklare till socialtjänstens digitaliseringsenhet

Verksamhetsutvecklare till socialtjänstens digitaliseringsenhet

Arbetsbeskrivning

Socialtjänstens digitaliseringsenhet är en ny enhet under utveckling som består av verksamhetsutvecklare, systemförvaltare och IT-tekniker som arbetar med att utveckla och stödja socialtjänsten inom området digitalisering, såväl strategiskt som operativt.

Vi tillhör Enheten för stöd och utveckling som är socialtjänstens gemensamma utvecklingsenhet för äldreomsorg och stöd och omsorg.

Som verksamhetsutvecklare inom digital transformation kommer du att ha stort inflytande på socialtjänstens utveckling både på kort och lång sikt.

Dina arbetsuppgifter
Inom socialtjänsten i Umeå kommun pågår omfattande arbete för digitalisering och digital transformationen av berörda verksamheter och processer. Syftet med arbetet är att tillvarata de möjligheter som digital teknik medför och därigenom skapa förmåga att möta ökad efterfrågan på vård och omsorg och utveckla och förbättra kvaliteten gentemot berörda invånare.

Som verksamhetsutvecklare med fokus på digital transformation får du ett kreativt och omväxlande arbete som bland annat består av projektledning, omvärldsbevakning, upphandling, förstudieframställan, analys, implementering, utbildning och kommunikation. Du bidrar även till utveckling av de processer och metoder som styr arbetet med digitalisering.

En stor del av arbetet består av samverkan med olika aktörer och intressenter såsom interna verksamheter och stödprocesser, nämnder, leverantörer, kommuner, regioner och myndigheter.

Om dig
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning, gärna med utbildning inom projektledning och förändringsledning.

Du har erfarenhet av arbete som projektledare, med fördel inom upphandling av digitala tjänster och implementering av digitala arbetssätt. Du har kunskap om och erfarenhet av utvecklingsarbeten gällande digitalisering och med fördel inom området vård och omsorg/hälso- och sjukvård. Erfarenheter från arbete inom politiskt styrd organisation är meriterande.

Du har helhetssyn, är resultat- och målinriktad samt drivande i utvecklingsarbete med utvecklad kommunikativ och pedagogisk förmåga. Att arbeta med digitalisering innebär många gånger att utforska nya frågor och vi söker dig som vill engagera, leda och inspirera alla berörda parter. I rollen har du många kontakter externt och internt och det är viktigt att du är lyhörd och har förmåga att hantera skiftande behov och förutsättningar. Vi strävar efter en organisation som kännetecknas av jämställdhet och mångfald i alla avseenden. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
Tjänsten är en allmän visstidsanställning 12 månader med möjlighet till förlängning, heltid.

Tillträde snarast.

Om Umeå kommun

Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med 12 000 medarbetare.  Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i 8 förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?

Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner här

Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Umeå kommun, Äldreomsorg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 april 2021
  • Ansök senast: 6 maj 2021

Liknande jobb


28 november 2024

28 november 2024