Verksamhetsutvecklare till Statens servicecenter, Gävle

Verksamhetsutvecklare till Statens servicecenter, Gävle

Arbetsbeskrivning

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Vi söker nu verksamhetsutvecklare som vill vara med och bygga upp och föra oss vidare. Myndigheten är mitt inne i en spännande tillväxtfas där du kommer kunna vara med och påverka.

"Vi har kul på jobbet och vill gärna ha ännu en arbetskamrat som växer med oss" säger Andrea Martin, verksamhetsutvecklare på Statens servicecenter.

I rollen som verksamhetsutvecklare tillhör du enheten för kvalitet och metodstöd som ligger på huvudkontoret i Gävle. Enheten ansvarar på myndighetsövergripande nivå för bland annat utveckling och förvaltning av processarbetet, samordning av myndighetens arbete med risker samt intern styrning och kontroll. Enheten är även systemägare för stödsystemet Stratsys. Vårt team består idag av enhetschef och fem medarbetare. Denna tjänst är en utökning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Tjänsten som verksamhetsutvecklare innebär ett brett spektrum av arbetsuppgifter inom processutveckling och processförvaltning. Du förväntas kunna hantera både stora och små frågor, allt från att vara med och driva den strategiska verksamhetsutvecklingen till att rita processkartor. Arbetet innebär bland annat att vara med och driva utvecklingen och den fortsatta implementeringen av myndighetens arbete med processer. Du kommer ha nära kontakt med och ge stöd till verksamheten i frågor som rör processer.

Arbetet sker i nära samarbete med övriga inom enheten och andra inom myndigheten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Akademisk examen med inriktning kvalitet och/eller ekonomi eller annan inriktning som vi bedömer relevant för tjänsten alternativt motsvarande kunskaper som du förvärvat på annat sätt
• Minst tre års arbetslivserfarenhet av uppbyggnad och genomförande av processer
• Erfarenhet av att ha arbetat med utvecklingsarbete

Du ska ha följande förmågor:
• Att driva utvecklingsarbete
• Att bidra med nya lösningar
• Att få genomslag hos andra
• Att skapa ett gott samarbete med andra parter

Dessutom är det meriterande om du har: 
• Erfarenhet av att driva förändringsarbete
• Erfarenhet av digitalisering av processer

Övrigt
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Tilltänkt startdatum snarast möjligt efter överenskommelse.
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Anställningen är placerad i Gävle, resor kan förekomma.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 31 januari, 2022. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.
Intervjuer planeras att starta under vecka 6.


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens Servicecenter
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 december 2021
  • Ansök senast: 31 januari 2022

Liknande jobb


Continuous Improvement

25 november 2024