OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
I rollen som verksamhetsutvecklare tillhör du enheten Kvalitet och metodstöd inom avdelningen Ekonomi, fastighet och inköp på huvudkontoret i Gävle. Avdelningen ansvarar för Statens servicecenters ekonomiska styrning, upphandling och inköp, samt fastighets- och internservice. Statens servicecenter expanderar vilket innebär att stödverksamheten kommer att växa.
Vi söker nu verksamhetsutvecklare till vårt team på enheten som idag består av enhetschef och fyra medarbetare. Enheten arbetar operativt och strategiskt inom hela ekonomiområdet. Enheten ansvarar för bland annat samordning av myndighetens internkontrollplan, förvaltning av processramverk, utveckling av processer samt internstyrning och kontroll. Enheten är även systemägare för flera stödsystem och ansvarar för förvaltning av systemen.
Du rapporterar till enhetschefen som du också har ett nära samarbete med.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Jobbet som verksamhetsutvecklare innebär ett brett spektrum av arbetsuppgifter inom system- och processutveckling. Arbetet innebär bland annat att leda processer, utvecklings- samt implementeringsarbete och kravställning på interna/externa system. Arbetet sker i nära samarbete med övriga inom avdelningen och övriga berörda inom myndigheten.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Akademisk examen med inriktning mot systemförvaltning, kvalitet, ekonomi eller annan inriktning som vi bedömer relevant
• Arbetat i något av de på marknaden förekommande verksamhets- och planeringssystemen
• Erfarenhet av arbete med processer och processutveckling
• Arbetat med utvecklingsarbete inom offentlig verksamhet
Du ska ha följande förmågor:
• Ha god samarbetsförmåga och vara relationsskapande
• Vara kommunikativ, ha lätt att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• Lösningsorienterad
• Trivas i en föränderlig verksamhet
Dessutom är det meriterande om du:
• Har arbetat med ekonomi, kvalitet och/eller metodutveckling
• Är van användare av Stratsys
• Har arbetat med systemförvaltning i stödsystem Stratsys
• Har erfarenhet av att arbeta med, eller implementering av BI-system
• Har erfarenhet av att driva förändringsarbete
Övrigt
Anställningen är tillsvidare på 100 %.
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Anställningen är placerad i Gävle, resor kan förekomma.
Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 31 mars 2020. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.