Verksamhetsutvecklare till statliga avtal

Arbetsbeskrivning

Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi hanterar tjänstepensioner och försäkringar åt arbetsgivare på det statliga området och har över 1 100 000 kunder - både statligt anställda, tidigare anställda och pensionärer. Vårt kontor ligger i Sundsvall.

Var med oss och skapa samhällsnytta. Vi är en myndighet som vill göra tjänstepension enkelt för alla som är eller har varit statligt anställda. Vårt fokus är våra kunder, handlingskraft och nytänkande. Att jobba tillsammans i hela organisationen tror vi är en viktig nyckel för att göra ett bra jobb med hög kvalitet. Det ger ju också en härlig gemenskap.

Avdelning Pensionsservice ansvarar för att SPV har en ändamålsenlig, effektiv och kvalitativ ärendehandläggning utifrån våra kunders behov. Avdelningen administrerar förmånerna för de avtal och förordningar som SPV ansvarar för.

Enhet Statliga avtal är en av fem enheter på avdelningen. Enheten ansvarar bland annat för att bevilja förmåner, säkerställa tjänstetid och samordningsuppgifter, svara på frågor från våra kunder och arbetsgivare samt samverka med andra aktörer i branschen. Vi har ett tätt samarbete med andra avdelningar och enheter i vår organisation.

ARBETSUPPGIFTER
Vi har ett stort fokus på att utveckla, effektivisera och höja kvaliteten inom vårt ansvarsområde. Som verksamhetsutvecklare på enheten utvecklar du våra processer efter kundernas behov och tänker både långsiktigt, effektivt och ur ett helhetsperspektiv. Du uppmärksammar utvecklingsbehov, gör analyser och omsätter dem till konkreta aktiviteter. Då tjänsten är ny på enheten kommer det finnas goda möjligheter för dig att vara med och utforma rollen som verksamhetsutvecklare.

Du arbetar tillsammans med kollegor från olika delar av organisationen och bidrar med din kompetens i våra utvecklingsinsatser.

I tjänsten ingår att vara produktägare i ett av våra leveransområden. Det innebär ett nära samarbete med vårt it-team som utvecklar och förvaltar en del av vår pensionsadministration. I din roll arbetar du med de aktiviteter som ska realiseras i leveransteamet, prioriterar dessa och verifierar leveranserna.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleutbildning alternativt YH-utbildning inom ett för tjänsten relevant område. Du har minst tre års arbetserfarenhet i rollen som verksamhetsutvecklare eller liknande roll som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har även mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av att ha varit uppdragsledare
• varit produktägare med erfarenhet av agilt arbetssätt
• förståelse för processer och metoder
• ytterligare språkkunskaper

För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen.

Som person:
• har du god samarbetsförmåga. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt.

• är du initiativtagande. Du tar eget initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.

• har du en helhetssyn. Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.

• har du problemlösande analysförmåga. Du analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem.

• kommunicerar du på ett tydligt sätt. Du säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Och du påminner och följer upp.

ÖVRIGT
Hos oss blir du varmt välkomnad. Här jobbar 250 engagerade personer och vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss. Vi är öppna för nya idéer, vår omvärld och mot varandra. Och vi gillar att testa nytt och har ett starkt driv framåt.
Vi ser rekrytering som en långsiktig investering och tycker det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har balans i livet och ges möjlighet att utveckla dina talanger.

Vi jobbar på en flexibel arbetsplats, både i härliga lokaler och med möjlighet till distansarbete upp till halvtid. I SPV-huset rekommenderar vi en pingismatch i vår vinterträdgård eller varför inte en stund i vårt fräscha gym. Dessutom har vi olika friskvårdsaktiviteter du kan delta i - det finns något för alla. Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen.

Mer information om oss som arbetsgivare och de anställningsförmåner du erbjuds finns under Jobba på SPV på spv.se.

Vi avsäger oss vänligen men bestämt, alla erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Jonsson

Johanna Mattsson
060-18 76 30
Susanne Nauclér
060- 18 77 41
Kari Jokinen
060-18 77 62
Sektionschef Pierre Ulming

ST Daniel Granath
060- 18 75 45
SACO Carolina Tostar
060-18 76 02
Seko Kari Jokinen
060-18 77 62
Sektionschef Veronica Söderberg
060- 18 77 78
Saco-S Peder Bergsten
060-18 75 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens tjänstepensionsverk
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 mars 2022
  • Ansök senast: 31 mars 2022

Besöksadress

Jägargatan 1 85190 Sundsvall
None

Postadress

Jägargatan 1
Sundsvall, 85190

Liknande jobb


Utvecklingsledare- verksamhet och innovation

Utvecklingsledare- verksamhet och innovation

4 november 2024

4 november 2024

Verksamhetsutvecklare IT

Verksamhetsutvecklare IT

4 november 2024