OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår verksamhet består i att erbjuda fysiska möten genom personlig service på uppdrag av andra statliga myndigheter. Det gör vi via 130 servicekontor runt om i landet. Myndigheterna vi samverkar med är Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Migrationsverket, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.
Vår enhet produktion och förvaltning tillhör avdelningen ledningsstöd inom verksamhetsområde medborgarservice. Hit hör också enheten utveckling som vi har ett nära samarbete med då de ansvarar för olika projekt som bland annat etablering av nya servicekontor samt tillkommande samverkansmyndigheter.
Avdelning ledningsstöd ansvarar dels för stöd till medarbetare och chefer på servicekontoren, dels för samordning och resurser till divisionens verksamhetsutveckling. Verksamhetsuppföljning, projekt- och förändringsledning, systemstöd för verksamheten, internkommunikation, och kompetensutvecklingsinsatser är exempel på avdelningens arbetsuppgifter. Avdelningen ansvarar även för samverkan med Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Migrationsverket, Pensionsmyndigheten och Skatteverket. Avdelningen har 18 medarbetare och är uppdelad i 2 enheter.
Vår verksamhet är i snabb förändring och utvecklingstakten är hög.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare hos oss är du en kontaktväg mellan verksamheten och våra samverkansmyndigheter. Du har ett nära samarbete med andra avdelningar internt, samverkande myndigheter, avdelningens övriga verksamhetsutvecklare och projektledare samt servicehandläggare och chefer på servicekontor. Du samordnar självständigt förvaltningsdelar och kvalitetshöjande aktiviteter som utgår från de tjänster vi utför för våra samverkansmyndigheter. I takt med att verksamheten växer sker utveckling av de tjänster som erbjuds på servicekontor och de interna arbetssätten. Vi är en dynamisk verksamhet vilket gör att arbetsuppgifter och ansvarsområden över tid kan variera utifrån behov.
För att passa i rollen trivs du i en rörlig miljö där frågeställningarna är komplexa och lösningarna skapas i samverkan. Du spelar en stor roll i att skapa struktur i flödet av frågor och att kommunicera utvecklingen av arbetet till de som berörs. Som verksamhetsutvecklare förväntas du både ansvara för förvaltning av verksamhetens tjänster och inhämta utvecklingsbehov av tjänsterna.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant akademisk examen eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
• Fyra års erfarenhet som verksamhetsutvecklare med varierande uppdrag, uppföljning och dokumentering
• Två års erfarenhet av samordnande uppdrag i offentlig sektor
• Erfarenhet av samverkan mellan myndigheter
• Erfarenhet av förvaltning av arbetssätt i verksamheten, t.ex. kvalitetsmodeller eller tjänstearkitektur
Vidare ska du ha förmåga att:
• Driva uppdrag
• Arbeta tillsammans med andra för att lösa problem
• Bidra till helhetsperspektiv
• Skapa struktur och planera för sitt eget och andras arbete
• Analysera
• Välja utifrån helheten vad som ska göras och i vilken ordning
• Kommunicera väl på svenska i tal och skrift
• Förmedla information så att andra förstår, kunna rapportera uppdrag
• Väcka engagemang hos andra
Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet som projektledare
• Erfarenhet av arbete som inriktat sig på att få fram och tillgodose kunders behov
Övrigt
Anställningen är 100% och tillsvidare.
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Startdatum efter överenskommelse.
Placeringsort är Stockholm.
För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten kan vara inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär registerkontroll.
Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 14 mars 2023.
Vi planerar att påbörja intervjuer under vecka 13 på servicekontoret Liljeholmen i Stockholm.
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.
Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.
Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.
Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.