Verksamhetsutvecklare till utvecklingsenheten

Verksamhetsutvecklare till utvecklingsenheten

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!


Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak.



Beskrivning
Förvaltningen är organiserad i tre avdelningar och en stab.

Utvecklingsenheten är placerad i staben för arbetsmarknads- och socialförvaltningen och består av en utvecklingschef och 14 medarbetare. Utvecklingsenheten har ett förvaltningsövergripande ansvar för att samordna förvaltningens kvalitets- och utvecklingsarbete i enlighet med lagar, förordningar, politiska beslut och förvaltningsledningens mål. Genom ett samordnat arbetssätt fokuserar vi på medborgarnas behov, på digitalisering och samverkan.

Vi erbjuder dig en spännande och kreativ arbetsplats med kompetenta och ambitiösa kollegor.

Arbetsuppgifter
Vi söker en verksamhetsutvecklare till vår utvecklingsenhet då en av våra kollegor går vidare till annat uppdrag. Enheten är ny från 1 juni och tillsammans med utvecklingschef och övriga medarbetare kommer du att vara med och forma vårt arbete.  

Anställningen avser verksamhetsutveckling i stort inom förvaltningen. Eftersom vi är en ny enhet så kan arbetsuppgifterna till viss del komma att förändras i och med enhetens uppbyggnad.

I tjänsten ingår bland annat utredningsarbete, uppföljningar, statistik och analysarbete, internutbildning och informationsinsatser. Du kommer att ansvara för det systematiska kvalitetsarbetet så som ledningssystem, rutiner och riktlinjer, kvalitetsgranskning, interngranskning och egenkontroller. I tjänsten ingår också ansvaret för sammanställning och rapportering av statistik samt i förekommande fall besvara yttranden och skriva fram ärenden till nämnden. Verksamhetsutvecklaren medverkar i att utveckla och driva arbetet framåt genom att samarbeta och samverka inom förvaltningen.

Kvalifikationer
Du har socionomexamen eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha kunskap, intresse för och flerårig erfarenhet från kommunal socialtjänst och gärna erfarenhet av arbete med utvecklingsfrågor. Likaså har du arbetat med uppföljningar, statistik och analysarbete.

Anställningen kräver systematisk och analytisk förmåga, flexibilitet och att du snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du har förmågan att se helheten, att samordna på ett självständigt sätt, att våga tänka nytt och komma med egna förslag och lösningar. Du är strukturerad och tar egna initiativ, är van att arbeta både självständigt och i samverkan med andra. Då anställningen innebär både skrivarbete och muntlig föredragning förväntas du ha mycket god förmåga att uttrycka dig såväl skriftligt som muntligt. God datorvana och erfarenhet av Officepaketet krävs. Det är meriterande om du har kunskap om verksamhetssystemet viva.  

Intervjuer kommer att ske i början av vecka 27.

 





För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

Liknande jobb


22 november 2024

Innovationsledare

22 november 2024