Verksamhetsutvecklare till Vård- och omsorgsförvaltningen

Verksamhetsutvecklare till Vård- och omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Nu har du chansen att bli en av oss!

Vi arbetar tillsammans med hjärta och kvalitet för att kunna ge bästa möjliga service till Ronneby kommuns invånare. Ronneby ligger vackert mellan hav och skog i mitten av Blekinge. Dessutom har vi bra kommunikationer med bil, tåg och flyg.
Dina 2500 blivande kollegor är duktiga på att möta framtidens utmaningar och våra invånares ökade förväntningar genom digitalisering, samarbete och ett engagerat ledarskap.

Tillsammans med dig gör vi Ronneby ännu bättre!

Läs om Ronneby kommun via https://bit.ly/ArbetapåRonnebykommun

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en verksamhetsutvecklare som med inlevelse och engagemang kan bidra med verksamhetsutveckling till de olika delar som uppdraget omfattar. Vi står inför flera utmaningar och ditt huvudsakliga uppdrag är att, i nära samverkan med förvaltningens verksamhetschefer, arbeta med att analysera, planera och bedriva utvecklingsarbeten. I rollen ingår även utredningsuppdrag på uppdrag av nämnd eller förvaltningschef, omvärldsbevaka och göra behovsanalyser samt vara ett administrativt stöd till verksamhetscheferna.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i ditt uppdrag som verksamhetsutvecklare tror vi att du som person är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt. Du är van vid att arbeta mot uppsatta mål, driva processer, ha ett helhetsperspektiv samt se sakers långsiktiga betydelse. Du har en förmåga att kombinera operativt arbete med strategiskt tänkande. Du trivs med att arbeta både strategiskt/långsiktigt och operativt/konkret, är analytisk och har förmågan att omsätta dina slutsatser i strategier och praktiskt användbara metoder. I rollen är det också viktigt att vara flexibel, ha kommunikativ förmåga och skapar goda relationer.
Tidigare erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation är meriterande samt erfarenhet av att ha arbetat med verksamhetsutveckling inom offentlig verksamhet.

Du som söker ska ha:
• Relevant högskoleexamen
• Flerårig arbetslivserfarenhet av att arbeta som verksamhetsutvecklare
• Dokumenterad erfarenhet av projektledning samt utvecklingsarbete är meriterande
• God förmåga att uttrycka sig på svenska i både tal och skrift
• God datakunskap
• Körkort B fodras

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

För att komma ifråga för en anställning inom vård- och omsorgsförvaltningen i Ronneby kommun ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Blankett som ska användas heter "Utdrag för arbete på HVB-hem" Se mer: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/. Tänk på att beställa utdraget i god tid.

ÖVRIGT
Tillsättning sker om erforderliga beslut fattas.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande ser vi att du söker tjänsten via ansöknings- länken.

Ronneby kommun krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024