OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
VERKSAMHETSUTVECKLARE INOM TRANSPORT
Om YrkesAkademin
YrkesAkademin grundades 1997 och är idag en av Sveriges största leverantörer av yrkesutbildning för vuxna. Vi är verksamma inom arbetsmarknadsutbildning, komvux, yrkeshögskola och uppdragsutbildningar. Våra utbildningar blir en väg till nytt jobb för mer än 10 000 personer varje år. Åtta av tio får en anställning efter utbildning hos YrkesAkademin. Det beror på att vi samarbetar med företag, utbildar för jobb där det saknas personal och tar reda på vad varje deltagare behöver för att kunna lära sig på bästa sätt. YrkesAkademin består av ca 500 medarbetare runt om i hela Sverige. Läs mer på ya.se.
Vårt uppdrag
YrkesAkademins främsta uppdrag är att hjälpa människor med olika bakgrund till arbete via utbildning. Vi har en viktig roll i samhället då vi genom våra riktade utbildningar och insatser skapar nya jobbmöjligheter. YrkesAkademin är till för alla och hos oss ska alla lyckas. Nu står vi inför en spännande tillväxt- och utvecklingsresa, Bolaget bedriver framgångsrikt utbildning på uppdrag av statliga myndigheter och kommuner samt erbjuder kompetensutveckling till företag och privatpersoner.
Verksamhetsutvecklaren ska bidra till att säkerställa kvalitet och avtalsefterlevnad genom tillsynsbesök, utbildningsinsatser, upprättande av stöd- samt undervisningsmaterial samt leda och samordna projekt för att bidra till utveckling och ständiga förbättringar. Verksamhetsutvecklaren ansvarar även för att analys och utvärdering genomförs och att åtgärder vidtas. Arbetet kräver nära samverkan och en god dialog med företagets olika funktioner och den operativa verksamheten. Verksamhetsutvecklare ska verka och vara ett föredöme enligt YrkesAkademins värdegrund RESA.
Arbetsuppgifter
Stödja verksamheten i frågor genom att vara en specialistfunktion som verkar för att YA som bolag har rätt kunskap och kompetens
• Planera och genomföra interna kompetensutvecklande insatser och spridning av information
• Upprättande av olika typer av dokumentation samt stöd- och undervisningsmaterial
• Kontroll av avtalsefterlevnad via interna tillsyner samt medverka vid externa granskningar
• Stödja och upprätta riktlinjer utifrån myndigheter och branschorganisationers regelverk
• Stödja och upprätta riktlinjer till administration avseende rapportering och dokumentation
• Bedriva utvecklingsarbete genom samarbete med olika funktioner i verksamheten
• Arbeta med ständiga förbättringar genom att planera, analysera, följa upp och utvärdera
• Agera sakkunnig och behjälplig med rådgivning och stöd i upphandlings- och avtalsfrågor
Profil vi söker
YrkesAkademin söker dig som har god insyn, kunskap och gedigen erfarenhet inom området och dess regelverk. Du har erfarenhet av att förmedla kunskap, kommunicera och bygga relationer både externt och internt. Du har en coachande ledarstil med fokus på resultat, utveckling samt kvalitet. Du är ambitiös, noggrann driven och systematisk. Du kommunicerar väl på svenska i tal och skrift och har erfarenhet att skriva offentliga underlag och rapporter, tex remissvar, utbildningsplaner m.m. Du besitter en god datavana.
Övrigt
• Omfattning: 100%
• Geografisk placering: Platsoberoende
• Arbetet bedrivs delvis på distans och via digitala verktyg.
• Resor ingår i tjänsten och är vanligt förekommande.
Ansökan
Tjänsten kommer tillsättas snarast. Vi önskar därför att din ansökan kommer in till oss så fort som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.
Kontakt
Har du frågor är du välkommen att kontakta:
Biträdande affärsområdeschef Yrkesskola Anna Widmark på telefon 0723-840 575 alt. anna.widmark@ya.se
Varmt välkommen med din ansökan!