Verksamhetsutvecklare, Umeå

Verksamhetsutvecklare, Umeå

Arbetsbeskrivning

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Servicecenter är en del i Region Västerbottens serviceverksamhet vars huvuduppgift är att erbjuda och utveckla värdeskapande servicetjänster med fokus på ständiga förbättringar för ökad kundnytta. Verksamheten är en viktigt möjliggörare för Västerbottningens resa genom vårdprocessen samt för att skapa förutsättningar för vården att bedriva sitt arbete. Genom hög tillgänglighet, effektiva processer och bemötande i världsklass skapar vi förutsättningar för en god upplevelse av oss som både vårdgivare och arbetsgivare. Inom Servicecenter finns avdelningarna patientservice, kundtjänstservice, bemanningsservice och reseservice.

Du kommer till ett engagerat team där du får möjlighet att bidra i utvecklingen av både arbetssätt och processer.

Ditt arbete präglas av ett regionperspektiv då vårt huvuduppdrag är länsövergripande. I din roll som verksamhetsutvecklare är din placeringsort Umeå.


ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsutvecklare hos oss skapar du förutsättningar för samarbeten, ny kunskap och en stark framtid.

I din roll som verksamhetsutvecklare kommer du att:
- Stödja chefer i arbetet med utveckling och uppföljning
- Leda och driva utvecklingsaktiviteter utifrån Servicecenters vision, mål och nyckeltal
- Initiera, driva och/eller medverka i olika projekt gällande utvecklingen av servicetjänster utifrån genomförda behovsanalyser och kunddialoger
- Föreslå, initiera och driva frågor för ständiga förbättringar
- Samverka inom regionen och den egna enheten i utvecklingsfrågor samt omvärldsbevaka och följa utvecklingen inom aktuellt område, både internt och externt
- Ingå i Servicecenters ledningsgrupp och rapportera till verksamhetschefen

Huvuduppdrag i närtid:
- Förbättra patientens resa och upplevelse av våra tjänster i form av bl a digitalisering
- Utvecklingsarbete inom området för sjukresor
- Utveckling av konceptet Servicenter och formandet av en central kundtjänst såväl fysisk som digital




KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. För att lyckas i rollen vill vi att du har erfarenhet från kund- och serviceorienterad verksamhet. Du har flerårig erfarenhet av verksamhetsutveckling och strategiskt arbete gärna från offentlig verksamhet. Har du erfarenhet eller utbildning inom projektledning ser vi det som meriterande. Likaså om du arbetat med förändringsledning. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, du behärskar Officepaketet väl och innehar B-körkort.

För att nå framgång i detta arbete behöver du vara självgående, initiativtagande och målinriktad. Du har god förmåga att strukturera ditt arbete, se sammanhang och hitta lösningar på komplexa problem. Du kommer ha ett nära samarbete med ledningsgruppen och kunden vilket kräver en god kommunikativ och pedagogisk förmåga.

ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Sammanfattning

Liknande jobb


12 november 2024