OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborg befinner sig i mitt i ett utvecklingssprång. Staden växer kraftigt och arbetar för att bli en grön och nära storstad. Utmaningarna är många och komplexa. Staden ska leverera välfärdstjänster till en växande befolkning samtidigt som det sker betydande utveckling inom stadsutveckling och infrastruktur. Staden har också ett starkt fokus på arbetet med social hållbarhet för att skapa jämlika livsvillkor för göteborgarna. Ambitionen är att göra Göteborg till en föregångsstad, en stad som tillhör alla. En livlig, tolerant och välmående stad. En hållbar stad öppen för världen.
Förvaltningen för funktionsstöd söker dig med både mod och lust att vara med och skapa och utveckla en ny förvaltning. Som Sveriges andra största stad ser vi stora möjligheter att vara med och driva förutsättningar för delaktighet och tillgänglighet för alla. Här finns plats för innovativa ledare med god samarbetsförmåga och intresse att leda och utveckla verksamheter. Du kommer verka i sammanhang där helhetsperspektiv, engagemang och stort intresse för ledarskap efterfrågas.
Förvaltningen består av ca 5000 medarbetare. Våra verksamheter består av myndighetsutövning inom LSS/SoL samt insatser såsom boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, ledsagning etc.
ARBETSUPPGIFTER
Till oss på Administrativa enheten inom nya Förvaltningen för funktionsstöd söker vi nu en verksamhetsutvecklare med uppdrag som Lokalt verksamhetsstöd (LVS) i Treserva. Tjänsten kommer att ha en samordningsfunktion med ett koordinerande uppdrag för LVS Treserva i stadsområdet. Som lokalt verksamhetsstöd hos oss kommer du ha ett nära samarbete med dina kollegor. Ni är indelade efter våra fyra stadsområden, där ditt uppdrag kommer vara mot stadsområde Hisingen.
I rollen som LVS blir du specialist i Treserva och arbetar med utbildning och support i systemet till socialsekreterare och utförare i stadsområdet. Du planerar, utför och följer upp utbildningar i systemet, anpassade till nyanställda såväl som till befintlig personal. Behov av utbildningar inventerar du självständigt i kontakt med chefer och medarbetare ute i verksamheterna, samt utvärderar löpande om utbildningarna möter verksamhetens krav och behov. Stort fokus under utbildningarna ligger på att handläggningen i systemet är rättssäker och överensstämmande med välfärdens processer samt de lagar och föreskrifter som gäller inom socialtjänstens område.
Du kommer också att delta i relevanta forum och ansvarar för att ta del av, anpassa och fördela information om nyheter och förändringar till berörda användargrupper inom förvaltningen. I dina arbetsuppgifter ingår även daglig support till användarna i Treserva samt systemadministration. Du kan få i uppgift att ta fram statistik, internkontroll och underlag till förvaltningens chefer samt att genomföra utredningsuppdrag.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en socionomutbildning eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Ett krav är att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning och/eller utförarverksamhet inom funktionsstöd samt god kunskap om systemet Treserva. Det är meriterande om du tidigare arbetat som LVS och erfarenhet av att hålla utbildningar i Treserva.
I din yrkesroll behöver du kunna ta ett stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och driva arbetet framåt. Du planerar dina arbetsdagar på ett självständigt sätt, men också i samarbete med kollegor. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt.
Du tycker om att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar och god service. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du skapar goda relationer med både chefer och kollegor inom den egna verksamheten såväl som utanför.
Du har förmågan att presentera information på ett tydligt och pedagogiskt sätt samt bidrar med positivitet och entusiasm. Givetvis tycker du om att arbeta i Treserva och kan skapa engagemang hos dina kollegor kring hur de bäst använder systemet, för en rättssäker och effektiv handläggning.
Urval och intervjuer pågår löpande under ansökningstiden. Välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.