OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Telefonisektionen, Kontaktcenter, Förvaltningsavdelningen
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Förvaltningsavdelningen (FA) är Regeringskansliets gemensamma resurs och ansvarar för departementsövergripande förvaltningsfrågor. Det innefattar bland annat förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, it-stöd, arkiv och diarier, bibliotek samt information och kommunikation. FA ansvarar också för den gemensamma servicen i Regeringskansliet. Förutom att utvecklas genom de dagliga utmaningarna har du goda möjligheter till andra former av kompetensutveckling. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.
Kontaktcenter ansvarar för att hantera frågor som inkommer till enheten från Regeringskansliet och som rör Förvaltningsavdelningens verksamheter. Enheten svarar för att, tillsammans med övriga enheter i FA, säkerställa att det finns gemensamma processer för att ta emot, hantera, samordna och återkoppla sådana frågor. Enheten ansvarar vidare för Regeringskansliets telefoniservice och biblioteksverksamhet.
Övergripande mål är att det ska vara enkelt för medarbetare i Regeringskansliet och på de svenska utlandsmyndigheterna att få rätt stöd och service, samt att de administrativa funktionerna inom Förvaltningsavdelningen har effektiva arbetssätt för att ge stöd och service.
Arbetsuppgifter
RK Kontaktcenter telefoni utvecklar en ny funktion vars uppdrag är att besvara utvalda, allmänna frågor och samtal som kommer in till RK via telefon. Din övergripande uppgift är att förbereda och starta verksamheten samt operativt ansvara för den nya funktionens löpande arbete. Efter en period ska en utvärdering göras utifrån relevanta perspektiv.
Du ska i samråd med andra funktioner inom RK formulera en plan för genomförande samt följa upp och stegvis anpassa verksamheten utifrån de erfarenheter som görs samt utifrån omvärldens och olika intressenters behov.
I samarbete med sektionschefen skapar du tydliga arbetsprocesser för medarbetarna. Arbetsprocesserna ska innefatta kvalitetssäkrande rutiner, utgöra en grund för god arbetsmiljö, underlätta samarbete med kontaktpersoner och nätverk inom RK, ta hänsyn till verksamhetens behov samt efterfrågan från omvärlden. Ett strukturerat och väl dokumenterat introduktionsprogram ska tas fram för nya medarbetare i funktionen.
Du ansvarar för att skapa och upprätthålla kontakter med olika personer och funktioner inom RK så att arbetet i projektet förankras, blir effektivt, träffsäkert och upprätthåller hög kvalitet. Förutsättningar och rutiner för enklare dokumentation och kategorisering ska också tas fram för att möjliggöra en strukturerad återföring med statistik till verksamheterna.
Din bakgrund
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom relevant område eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt. Vidare har du erfarenhet av projektledning och verksamhetsutveckling.
Det är meriterande med erfarenhet av arbete från Kontaktcenter, upplysningstjänst eller kundcenter där man hanterar telefonkontakter från allmänhet och verksamhetsföreträdare. Vi ser gärna också att du har arbetat inom offentlig sektor.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som utvecklingsledare krävs att du är självständig, att du ser helheter, har god samarbetsförmåga, är kommunikativ, kvalitetsmedveten, analytisk och gillar att lösa problem.
Övrigt
Anställningen är en tidsbegränsad anställning på ett år med möjlighet till förlängning. Anställningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Erika Edh som är sektionschef, på 08-405 11 55. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Catrine Thudén på 08-405 38 67. Fackliga representanter nås via Regeringskansliets växel 08-405 10 00; Saco (Johan Strokirk), ST (Karina Åbom Engberg) samt Seko (Lars Vestberg) som nås på: 08-786 62 98.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 3 april 2023.
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35