OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations – and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate – by being a strong and personal financial partner.
Job ID: 9746
Vi söker en kollega en kollega till Nordea Liv & Pensions Kundservice team Process och Verksamhetsutveckling.
Nordea Liv & Pension SE är ett dotterbolag till Nordea med ca 250 anställda. Vi erbjuder liv- och pensionsförsäkringsprodukter samt produkter i samarbete med Euro Accident och If. Vi arbetar i nära samarbete med Nordea Bank med uppdrag att hjälpa våra kunder att vara rätt försäkrade utifrån behov. Kundservice på Nordea Liv & Pension SE är en affärssupport som hanterar administration samt supporterar kollegor och kunder rörande de spar- och försäkringsprodukter Nordea Liv & Pension SE erbjuder. Vi är ca 60 personer inom Kundservice fördelade på flera team.
Vad du kommer att arbeta med
I Team Process och Verksamhetsutveckling är vi idag 12 personer. Gruppens medlemmar står för olika arbetsuppgifter och kompetenser som tillsammans för oss framåt i utvecklingen av Kundservice verksamhet och våra administrativa processer. Du arbetar med tester. Det innebär att ta fram testfall, testdata och främst acceptanstesta i testmiljöer och verifiera i produktion i de system som Nordea Liv & Pension SE använder. Verifieringarna i produktion kan komma utanför ordinarie arbetstid.
Din roll är också att i egenskap av Super User och System- och testsupport för produktionssystemen Lumera och Lifa stötta kollegorna i de administrativa processerna. I rollen arbetar du i nära samarbete med kollegorna inom Kundservice och övriga avdelningar inom bolaget. Detta innebär att ta emot felanmälningar, internutbilda, arbeta i nära dialog med Kundservice, IT och andra intressenter kring problem som behöver lösas.
Du är även en del i Roboticsteamet där vi övervakar processer i produktion, hanterar manuella steg, felsöker och lägger upp ärenden på fel, förbättringar och nya krav samt utbildar och delger information kring uppdateringar. Du kommer att underhålla system med data och se till så att olika system fungerar som de ska. När problem uppstår så kommer du ha kontakt med aktuella intressenter och delge information hur det går internt samt följa upp och hjälpa till att lösa de problem som uppstår. Du kommer även delge information internt kring uppdateringar av systemen i samband med releaser. Det förekommer även andra typer av test och verfieringar där det ingår möten och kontakt med kollegor där engelska är ett krav.
Vem du är
Samarbete, Ägarskap, Passion och Mod. Dessa är de fyra värdeord som leder oss framåt och som vi även ser att du deler med oss.
För att lyckas i denna roll så tror vi att:
* Du vill tillhöra ett team med stora ambitioner och högt tempo
* Du har mycket god kunskap inom liv- och pensionsprodukter (ex.tjänstepension)
* Du har ett tekniskt intresse, lätt för att lära dig och förstå nya funktioner och arbetsmoment i IT-system
* Du har ett stort eget driv för att driva och utveckla din vardag och de leveranser teamet skall göra
* Du tar ansvar för att lösa problem som uppstår och följer upp sådana problem som inte är lösta än
* Du är lösningsfokuserad, strukturerad, analystisk och lätt att samarbeta med
* Du har en självinsikt vad du kan och inte kan samt tar ansvar för att reda på det som du inte kan
* Du behärskar flytande svenska i tal och skrift
Dina erfarenheter och bakgrund:
Dina personliga egenskaper är avgörande för den här tjänsten och goda kunskaper kring liv- och pensionsprodukter (tjänste- och avtalspension, kapitalförsäkringar osv) är en förutsättning. Vi ser fördelar med erfarenhet från kundsupport och administrativ handläggning eller att du har mycket goda kunskaper inom IT-tester och testmetodik. Det är även meriterande med kunskap kring försäkringssystemet Lumera.
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Skicka in din ansökan senast den 14/10/2022. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta: Malin Pihlblad, malin.pihlblad@nordea.com