Verksamhetsutvecklare/IT

Verksamhetsutvecklare/IT

Arbetsbeskrivning

Psykiatriska Kliniken i Linköping är den största psykiatriska kliniken i Östergötland och vi satsar på att bli den bästa psykiatrin i Sverige.

Vi är en Universitetsklinik som verkar i samarbete med forskning och utbildning. Som Universitetsklinik tar vi på oss ledartröjan vad gäller att förbättra och förnya inte bara våra lokaler utan också sättet vi organiserar vården på samt innehållet i vården. Vi är inte rädda för att prova nytt, utvärdera och tänka om när det behövs. Målet är alltid trygg och sammanhållen vård med patienten i fokus. Vi utvecklar ständigt befintlig kompetens och vi attraherar ny. Vi vill också vara ledande när det gäller hållbarhet i arbetslivet och då behöver vi bland annat fler engagerade medarbetare! Är du nyfiken på hur det är att jobba inom vid vår klinik?

Vi söker nu dig som är intresserad av att arbeta med klinikens övergripande administration och uppföljningar.

Arbetsbeskrivning
Uppdraget innebär att vara ansvarig för uppföljningar, informationsflöden, produktionsplanering och bevakning av väntetider och andra parametrar samt delta i klinikens utvecklingsprojekt som rör processer och infrastruktur. Du ska också samarbeta med samordnare för läkargruppen gällande planering och hantering i Heroma. Du rapporterar till verksamhetschef. 

Utbildning och erfarenhet
Vi ser att du som söker har en eftergymnasial utbildning. Du ska ha kunskap och färdigheter i logiskt tänkande och samordning. Talar och skriver svenska obehindrat samt har god läsförståelse. Du har mångårig vana och kompetens att arbeta med Cosmic och andra digitala system. Du har också en mycket god kunskap om psykiatriska klinikens olika enheter och om LPT- lagstiftningens administration. 

Personliga egenskaper
Arbetet kräver att du är driven, lösningsfokuserad och inte rädd för att prova nya arbetsuppgifter. Att du tar egna initiativ och är serviceinriktad. Vi ser också att du är trygg, stabil, tydlig och du har en positiv inställning. Att vara noggrann och strukturerad är högst väsentligt.

Du tänker strategiskt och har ett sinne för logiska system. Vi vill att du tycker om att samarbeta och att du är bra på det. Du ska fatta egna beslut men veta när du behöver stöd i dina beslut. Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personliga egenskaper.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 20 februari 2023 men vi arbetar med löpande rekrytering så skicka gärna in din ansökan så snart du kan.

Övrig information
Läs gärna här om https://www.regionostergotland.se/ro/jobb-och-utbildning/dina-formaner.

Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Sammanfattning

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024