OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om arbetsplatsen
Samhällsbyggnadsförvaltningens bygg- och miljöavdelning med cirka 25 medarbetare arbetar under bygg- och miljönämnden med verksamheter inom tre enheter: bygglov, miljö samt geodata.
Vi söker nu en ny verksamhetsutvecklare/nämndsekreterare som är navet i både nämndprocess och avdelningens förbättrings- och kvalitetsarbete.
Dina arbetsuppgifter
Hos oss får du möjlighet att arbeta med varierande arbetsuppgifter och du kommer att bygga samtidigt som du arbetar. Du kommer i ditt uppdrag att arbeta med strategiskt förändrings- och förbättringsarbete med bygg- och miljöavdelningen som helhet i centrum.
Du kommer att ansvara för bygg- och miljönämndens process som bland annat består av en beredningsprocess, nämndsammanträde, framtagande av protokoll och anslag. I beredningsprocessen skriver du fram egna, samt stöttar chef och medarbetare i framtagande av ärenden och hanterar dokument- och ärendehanteringen. Du driver nämndens förändrings- och förbättringsarbete. Bygg- och miljönämndens sammanträden är cirka 8 stycken per år och är förlagda under vardagkvällar.
Digitalisering är viktigt hos oss och något vi vill att du ska tycka är kul. Vi ser en framtid där processerna är vår grund i arbetet och som skapar en trygghet i utövandet av våra myndighetsfrågor. Du är sammankallande och drivande i vårt systemförvaltningsarbete, systemadministratör i vårt ärendehanteringssystem samt webbredaktör för avdelningen.
I och med förändrings- och förbättringsarbetet ingår du i kommunens kvalitetsnätverk samt processgrupp. Du driver processutvecklingen på avdelningsnivå samt stöttar enheterna i deras arbete.
Du arbetar både högt och lågt med varierande uppgifter så som posthantering, hanterar nämndens myndighetsbrevlåda är avdelningens personuppgiftsansvariga, beställare samt utför mindre upphandlingar.
Kvalifikationer
Du har en högskoleexamen som samhällsvetare, statsvetare, systemvetare eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har flerårig erfarenhet inom liknande områden och har erfarenhet att arbeta i en politisk styrd organisation. Du har goda kunskaper i kommunallag, förvaltningslag, offentlighet och sekretesslag samt GDPR.
Vi söker dig som
Som person är du strukturerad, lyhörd, tydlig, prestigelös och gillar att arbeta med kvalitet och uppföljning. Du förstår vikten av att se helheten och du ska ha förmåga att driva verksamhetsutveckling med engagemang och entusiasm. Då vi arbetar i många olika system är god datorvana ett krav.
Kunskap och tidigare erfarenhet att arbeta i Stratsys och 2c8 modeling tool är meritande.
Intervjuer för tjänsten kommer ske löpande, ansök därför gärna så snart som möjligt. Provanställning kan komma att tillämpas.
Om Håbo kommun
Allt fler upptäcker Håbo kommun, en ung och spännande tillväxtkommun med Bålsta som centralort. Vi är 22 000 invånare och fortsätter att växa. Vårt centrala läge i en växande region ger oss närhet och bra kommunikationer till de större städerna. Från både Stockholm och Västerås tar du dig hit på 30 minuter. I Håbo kommun har vi även en intern närhet som ger medarbetare stor möjlighet till inflytande och utveckling. Här har du möjlighet att vara delaktig i förändrings- och utvecklingsarbetet.
Vi är ca 1 600 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. För oss är det en självklarhet att ständigt arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare. Hållbar miljö, hälsa och välbefinnande samt teknisk utveckling är några viktiga ingredienser i det arbetet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Trafikplanerare Helena Hartzell
08-5782 92 55
miljö- och trafikchef Göran Norlin
08-5782 97 80
Trafikingenjör Leif Svärdsén
08-5782 9229
Vision Gabriella Engström
08-5782 96 15
Miljöchef Mikael Boman
0157-430262
Vision Carina Ericsson
0157-430261
Miljöinspektör Chatarina Holmström
0157-430266
Rekryteringskonsult Sara Rydberg-Nilsson
070-554 61 87
SACO Sophia Norrman Winter
08-5782 92 02
SKTF Börje Buss
08-5782 94 69