OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
VERKSAMHETSUTVECKLARE/ PROJEKTKOORDINATOR Anställning tills vidare 100%, Ref nr 6011/08 Kortfattad beskrivning av tjänsten Tjänsten är nyinrättad och arbetsuppgifterna är främst att tillsammans med övrig personal inom förvaltningen utveckla verksamheten mot de av nämnden fastställda målen.Som projektkoordinator kommer du att arbeta med att säkerställa att projekten levererar utifrån uppställda mål så att kärnverksamheten får det utveckling som är politiskt beslutad. Arbetet är mycket operativt och dynamiskt.Din primära uppgift är att hantera de olika projekten som finns i organisationen. Du kommer att vara ansvarig för: - Initiera och leda projekt inom Individ och omsorgsförvaltningen verksamhet.- Koordinera projekt inom förvaltningen så att verksamheten utvecklas.- Arbeta med dagligt löpande frågor.- Projektuppföljning och avrapportering Utbildning/erfarenhet Vi söker dig som har vana att leda och koordinera projekt mot uppställda mål.Denna roll är viktig då det är av stor betydelse att organisationens olika projekt samordnas utifrån mål, tidsramar och ekonomiska ramar .De olika projekten kommer att ha Individ och familjeomsorg och Handikappomsorg som utvecklingsområden samt de processer som skapar utveckling i organisationen.Det är viktigt att du har erfarenhet av projektarbete och processutveckling.Du bör ha arbetat som projektledare för att klara av detta arbete.Rollen kräver en stor initiativförmåga, noggrannhet och ansvarskänsla.Du har en vana att etablera professionella relationer.Som person är du öppen, social och serviceorienterad.Andra ledord är målfokuserad, analytisk och ansvarstagande.Du har dokumenterad ledarerfarenhet och är en god kommunikatör.Arbetet kräver god insikt i den sociala verksamheten och du skall därför vara utbildad socionom.Vi eftersträvar jämställdhet och mångfald i Sollefteå kommun och kommer att ta hänsyn till det i rekryteringsarbetet.