OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varberg har unika möjligheter med sitt läge, havet och naturen. För att utnyttja den fulla potentialen ska Varberg utvecklas till ”Västkustens kreativa mittpunkt”. För att lyckas krävs nytänkande, framåtanda, kunskap och mod. Vår Vision 2025 skapar förutsättningar för tillväxt i hela kommunen och en fantastisk livsmiljö. I Varbergs kommun bor drygt 60 000 invånare och befolkningen ökar stadigt. Företag och människor har upptäckt fördelarna med Varberg och söker sig till en kommun med hög livskvalitet.
Inom Kultur- och fritidsförvaltningen har vi verksamhetsansvar för kommunens kultur- och fritidsanläggningar såsom ett nytt kulturhus med bibliotek, konsthall och teater och programlokaler, en kulturskola, ungdoms- och fritidsgårdar, bad- och simanläggningar samt idrottsanläggningar. Vi ger också service och bidrag till föreningar inom kommunen. Vi är ca 140 anställda i förvaltningen och har ca 140 miljoner kr i budget. Förvaltningen har en organisation som består av 3 avdelningar; kulturavdelning, fritidsavdelning och ungdomsavdelning.
Kultur-och fritidsnämnden har en antagen strategi, I Varberg får alla växa, som tar Varberg sin utgångspunkt i Vision 2025. Vår ambition är ett arbetssätt utifrån ett salutogent förhållningssätt, där samtliga medarbetares kompetenser i nära samarbete bidrar till medborgarnas service. Vi hoppas du vill vara med i vårt utvecklingsarbete.
Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsutvecklare ingår du i förvaltningens stab och är direkt underställd förvaltningschef. Tillsammans med nämndsekreterare, controller, kommunikatör, lokal- och personalstrateg utgör du en viktig stödfunktion till förvaltningschef och förvaltningens administrativa processer. På uppdrag av förvaltningschef och nämnd ansvarar du för, och är delaktig i förvaltningens utrednings- och utvecklingsarbete.
Du ansvarar för olika typer av nämndsärenden, utredningar, besvarar yttranden och motioner samt svarar på remisser inom kompetensområdet. Du kommer att arbeta med att utveckla ledning och styrning inom förvaltningen där processkartläggning är ett viktigt verktyg. Du kommer också vara ansvarig för och delta i förvaltningens och kommunövergripande projekt och arbetsgrupper.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning, som har erfarenhet av offentlig verksamhet och politiskt styrda organisationer. Arbete inom kommunal förvaltning är meriterande. Du är analytisk, noggrann, flexibel och självständig i ditt arbete och har lätt för att samarbeta. Du har erfarenhet av att arbeta självständigt med utvecklingsarbete samt utredningar. Du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift, har god förmåga att kommunicera samt goda kunskaper i engelska. Erfarenhet av processkartläggning, kommunikation och jämställdhetsfrågor är också en merit.
ÖVRIGT
Intervjuer är planerade till den 12 och 15 augusti.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av tillsvidareanställd personal.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!