OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 38 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Individ- och familjeomsorgen i Sandvikens kommun är indelad i sju enheter; barn- och familjeenhet, ungdomsenhet, vuxenenhet, ekonomienhet, familjerätt, Sandvikens familjecenter samt boenden för ensamkommande barn. Inom förvaltningens ansvarsområde finns även samordningsansvaret för kommunens drogförebyggande arbete, folkhälso- och trygghetsfrågor samt handläggning av serveringstillstånd.
Förvaltningens uppdrag är att bidra till positiva förändringar för människor i utsatta situationer. Förvaltningens 180 medarbetare ger råd, stöd och insatser till människor i alla åldrar såsom omsorg och service, upplysningar, råd och stöd till barn och unga och deras familjer, familjerättsliga frågor, vård och behandling till personer med missbruks- och beroendeproblematik, ekonomisk hjälp samt annat bistånd enligt socialtjänstlagen.
Tjänsten som verksamhetsutvecklare/utredare är organisatoriskt placerad i förvaltningens administrativa stab och direkt underställd förvaltningschefen.
ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsutvecklare/utredare arbetar du med övergripande verksamhetsfrågor inom individ- och familjeomsorgens hela verksamhetsområde. Du driver processer och projekt som bidrar till utveckling av verksamheterna i nära samarbete med berörda enheter. Du ger stöd till förvaltningens chefer i uppföljnings- och utvecklingsarbete och följer aktuell forskning inom det sociala området. Du planerar kompetensutveckling samt arbetar med utveckling av processer och rutiner.
I uppdraget ingår insamling av fakta samt analys av material som kan komma att utgöra underlag för beslut i förvaltningsledning eller nämnd. Samverkan med interna och externa aktörer ingår i arbetet.
Arbetet erbjuder en stor variation av arbetsuppgifter och goda möjligheter att själv planera arbetets upplägg.
KVALIFIKATIONER
Du är socionom eller har en examen på högskolenivå med inriktning mot samhällsvetenskap/beteendevetenskap.
Du bör ha flerårig erfarenhet av utrednings- och analysarbete samt erfarenhet av socialtjänstens individ- och familjeomsorg. Meriterande är om du har erfarenhet av kvalitetsarbete och kännedom om Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd (SOSFS2011:9) om ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete inom socialtjänsten.
Dina personliga egenskaper har mycket stor betydelse för oss. Du har förmåga att snabbt kunna sätta dig in i ett nytt ämnesområde, kan tolka sammanhang och utifrån en stor informationsmängd sammanställa material utifrån fastställda tidsplaner. Du kan arbeta självständigt med ett analytiskt och strategiskt tänkande och har god organisatorisk förmåga. Du har vana att ha många kontakter, har god samarbetsförmåga och kan samverka med andra aktörer på ett förtroendeingivande sätt. Du kan omsätta teori till praktik. Du har mycket god förmåga att utrycka dig i tal och skrift. Ett krav är god datorvana och kunskaper i Officepaketet.
Körkort är en förutsättning för arbetet.
ÖVRIGT
I den här rekryteringen kommer vi att tillämpa fortlöpande urval, vilket betyder att du kan bli kontaktad innan ansökningstiden gått ut.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sandvikens kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Aditro recruit/Offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jan Nilsson
026-24 13 93 alt 026- 24 15 59
Mattias Nyström
026-241060
Marianne Andersson
026/24 18 79 el 24 15 59
Enhetschef/föreståndare Pangea Camilla Nässbjer
026-24 14 58
Bitr föreståndare Linda Eriksson
026-24 02 93
Arbetsplatsombud Gunilla Ahnlén
026-24 14 75
Enhetschef Katarina Gröndahl
026- 24 15 90
VISION Marianne Andersson
026/24 18 79 el 24 15 59
SSR Daniel Mägi
026-24 12 42
Enhetschef Maria Eriksson
026- 24 17 05