OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har nära 17 000 invånare och ca. 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.
På miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar ca 40 medarbetare indelade i sex enheter på uppdrag av kommunstyrelsen och bygg- och miljönämnden. Enheterna är central administration, bygg- och miljö, fastighet, gata/park, VA samt plan och exploatering. Förvaltningen driver kommunens samhällsplanering, miljö-, klimat- och naturvårdsarbete och ansvarar för en god och hållbar boendemiljö för Salems invånare. Förvaltningen har en god stämning och ett klimat där medarbetare samarbetar inom och mellan enheter.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en person för kombinerat uppdrag som verksamhetsutvecklare och utredare på miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen. Du kommer att arbeta med förvaltningsövergripande frågor, men även med de olika verksamheternas specifika frågor. Tjänsten rapporterar direkt till förvaltningschefen.
Som verksamhetsutvecklare är ditt uppdrag att hålla samman, analysera, utveckla och förbättra samhällsbyggnadsprocessen och dess delprocesser både på operativ och strategisk nivå. I detta arbete är digitalisering en viktig komponent. I processarbetet stöttar du med att utveckla arbetsmetoder och rutiner som skapar leveranser som samspelar med invånarnas behov samt kommunens målsättningar. Du ansvarar för förvaltningens mål- och verksamhetsplaner med att ta fram aktiviteter och indikatorer för att mäta måluppfyllelse, samt att följa upp, analysera och utvärdera dessa.
I rollen som utredare ingår att genomföra utredningar inom förvaltningens verksamhetsområden, att ta fram beslutsunderlag samt att bereda ärenden för nämnden. Det ingår även att stödja medarbetare vid framtagande av kravspecifikationer i samband med upphandlingar. En del i uppdraget är att omvärldsbevaka och att hitta samverkan med andra kommuner.
Kvalifikationer
Du har relevant universitets- eller högskoleutbildning samt flera års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter både på strategisk och operativ nivå. Det är meriterande om du har arbetat inom samhällsbyggnadsområdet samt i en politiskt styrd verksamhet. Du har goda kunskaper i att leda process- och utvecklingsarbete och är van att hålla och leda workshops. Som en del i arbetet med digitalisering bör du ha god förståelse för systemrelaterade frågor.
För att lyckas i ditt uppdrag behöver du vara kommunikativ och ha förmåga att arbeta såväl självständigt som att samarbeta väl i grupp. Du kan på ett pedagogiskt sätt sammanfatta och presentera utredningar och annat beslutsunderlag. Vi söker dig som har en god analytisk förmåga, som med lätthet kan sätta dig in i olika sammanhang och frågeställningar och har förmågan att kunna se helheten. Du är ansvarsfull, strukturerad och har en drivkraft som gör att du får saker gjorda på ett effektivt och genomtänkt sätt.
Välkommen in med din ansökan!
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, Heltid. Provanställning kan komma att tillämpas.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdagen är 2021-01-06 men vi ber dig att inte vänta med din intresseanmälan då vi behandlar dessa löpande.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef
Micael Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund