OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss? Vår nuvarande verksamhetsutvecklare går vidare till nytt uppdrag och då behöver vi en ny verksamhetsutvecklare inom funktionshinderomsorgen, som med brett engagemang och nyfikenhet vill vara med och påverka den fortsatta utvecklingen för verksamhetsområdet funktionshinderomsorg i Strängnäs kommun. Vi använder stora ord och siktar alltid mot att bli bättre än bäst.
Vill du vara en del av vår utvecklingsresa, och få möjligheten att påverka framtiden? Då är du den vi söker!
ARBETSUPPGIFTER
Verksamhetsutveckling i Strängnäs kommun utgår från visionen Tillsammans och med invånarnyttan i fokus, skapar vi framtidens hållbara kommun i hjärtat av Mälardalen detta innebär att vara en stödfunktion för ditt verksamhetsområde med utgångspunkten i våra invånares perspektiv och behov.
Arbetet med verksamhetsutveckling ska utgå från evidensbaserad kunskap och sker i samverkan både internt och externt. Kontorsplanen ligger till grund för verksamhetsutveckling och ger stöd till prioriterade områden samt riktning för hela socialkontorets strategiska arbete. Omställningen till god och nära vård med individens fokus i fokus är ledord i verksamheten för att möta framtidens utmaningar.
Du ingår i funktionshinderomsorgens ledningsgrupp tillsammans med verksamhetschef och elva enhetschefer. Du kommer tillsammans med verksamhetschef och enhetschef för administration och utveckling för verksamhetsområdet, leda och stödja verksamhetsområdets kvalitetsarbete.
I verksamhetsutvecklarens arbetsuppgifter och ansvarsområde ingår bland annat:
• Kvalitetsutveckling, projektledning inom avgränsade områden samt uppföljning inom aktuellt område.
• Samordna, delta och bidra i olika nätverk internt och externt.
• Samverka med övriga funktioner/ personer inom socialkontorets olika områden (verksamhetschefer, verksamhetsutvecklare, enhetschefer etc.).
• Utveckla och samverka vid framtagande av nya och justering av befintliga riktlinjer/ rutiner/ styrdokument.
• Nära samarbete med utvecklingsledare för socialkontoret.
• Bidra i utveckling av socialkontorets kvalitetsledningssystem och processkartläggning (samt verktyg och metoder som underlättar processorienterat arbete).
• Stöd till verksamhetschef i bland annat verksamhetsutveckling samt uppföljning av verksamheten.
• Erbjuda stöd i förbättringsarbete och i utredningar, vilket kan innebära omvärldsbevakning, framtagning av relevanta metoder/ verktyg samt utbildningar.
• Kvalitetsuppföljning genom kontorsplan och arbetsplaner etc.
Vi erbjuder dig:
• Individuell lönesättning.
• Friskvårdsbidrag på 2000 kr/år.
• Möjlighet att löneväxla till pension.
• Möjlighet att löneväxla mot extra lediga dagar.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har/är:
• utbildad socionom eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig för tjänsten,
• arbetat med myndighetsutövning i minst ett år, inom gällande lagstiftning LSS och SoL med inriktning socialpsykiatri,
• vana att arbeta i en politisk styrd organisation,
• god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift,
• god förmåga att använda IT-verktyg som ett stöd i arbetet, t ex Office-paketet,
• B-körkort.
Vi ser det som meriterande om du har:
• erfarenhet av funktionshinderomsorgen.
• erfarenhet av processledning och projektledning.
Som person söker vi dig som är du tydlig i din kommunikation och kan framföra ditt budskap på ett pedagogiskt sätt. Att arbeta som verksamhetsutvecklare inom funktionshinderomsorgen innebär ett flexibelt arbete vilket ställer krav på din kompetens, kreativitet och förmåga att samarbeta och skapa engagemang.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi värdesätter ett professionellt förhållningssätt och att vi gemensamt bidrar till ett positivt arbetsklimat. Vi vill att du delar kommunens värdegrund om utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.
Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid.
För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.
Många av våra medarbetare arbetar på varierande tider och då kollektivtrafiken inte passar alla våra arbetstider är det viktigt att du som söker den typen av roller säkerställer att du kan ta dig till och från arbetsplatsen utan att vara beroende av kollektivtrafik.
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.
I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun
Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.