OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden - är du en av dem?
Vilka är vi
I detta arbete har Rättsavdelningen en viktig roll. För ett par år sedan inledde vi ett omfattande förnyelsearbete med fokus på god förvaltning och digitalisering mot en modernare myndighet. Arbetsförmedlingen har idag den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss är du med och arbetar för att öka sysselsättningen och arbeta för en välfungerande arbetsmarknad.
Rättsavdelningen ansvarar för rättsligt stöd och styrning samt för regelefterlevnad inom olika förekommande områden. Rättsavdelningen ansvarar även för att säkerställa kvalité, enhetlighet och rättssäkerhet. Genom ett proaktivt arbetssätt vill Rättsavdelningen bidra till att säkerställa att god förvaltning genomsyrar myndigheten och därigenom bidra till en verksamhets- och kundnytta. Rättsavdelningen består av sju enheter varav tre juridiska enheter och en av dessa är placerad i Östersund. Nu söker vi ytterligare verksjurister till enheten Programjuridik i Östersund, enheten växer och har ett viktigt uppdrag.
Rättsavdelningen enheten Programjuridik söker fyra verksjurister till Östersund
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb.
Enheten Programjuridik har funnits sedan 2019 och har som sitt huvudsakliga uppdrag att arbeta med olika arbetsmarknadsrättsliga frågeställningar rörande arbetssökande. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att ge rättsligt stöd och styrning, svara på remisser, processföring och att delta i utrednings- samt utvecklingsuppdrag. Enheten ansvarar även för hanteringen av myndighetens skadeståndsärenden.
Vem söker vi?
Du har juristexamen och förmåga att omsätta den i praktiken. Det är en fördel om du har en genomförd notariemeritering och tidigare har arbetat med verksamhetsutveckling. Utifrån den föränderliga tillvaro vi befinner oss vill vi att du ser förändring som en naturlig del av ditt arbete. Du är flexibel och kan se din del som en del i en större helhet med en viktig samhällsfunktion. Brinner du för rättssäkerhet, god förvaltning och är en lösningsorienterad jurist? Om du därtill vill bidra, arbeta självständigt och ta ansvar i syfte att nå gemensamma mål är du den vi söker!
Kvalifikationer
* juristexamen (tidigare jur.kand.)
* minst tre års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete inom de senaste fem åren
* erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete i offentlig verksamhet
* god kommunikativ förmåga såväl muntligen som skriftligen
Vi söker dig som
* har god analytisk förmåga och snabbt kan sätta dig in i olika rättsliga frågeställningar
* har mycket god förmåga att samarbeta
* med lätthet kan arbeta självständigt
* är noggrann, engagerad och uthållig med god förmåga att hantera processer parallellt
* är flexibel och lösningsorienterad
Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier.
* Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
* Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
* Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Placeringsort är Östersund. Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.
Ansökan och kontakt
Du söker tjänsten via jeffersonwells.se där du laddar upp CV och personligt brev, i pdf-format. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på 070 - 377 20 63 eller via mail annakarin.bergqvist@jeffersonwells.se
Vi arbetare med löpande urval, sök tjänsten redan idag!
Sista ansökningsdag är: 7 mars 2021
Vi tillämpar evidensbaserad rekryteringsprocess och använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Tester kan förekomma i rekryteringen.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.
Kontakt på Arbetsförmedlingen: Unni Werner, Enhetschef 010-487 24 66, Johanna Wångenberg, Rekryteringspartner johanna.wangenberg@arbetsformedlingen.se
Facklig företrädare: Mathilda Hagvall, ST 010-486 54 44, Olof Edling, SACO-s 010-486 56 77, Carola Persson, Seko 010-486 85 11
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740